اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری نهاوند:

5300 شغل در نهاوند ایجاد شده است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: در شش ماه امسال 5 هزار و 300 شغل در سطح شهرستان نهاوند ایجاد شده است.

5300 شغل در نهاوند ایجاد شده است

خدایار ظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: رفع بیکاری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان کشور است بنابراین از هر کوششی که بتوانند از طریق مجاری قانونی برای جوانان جویای کار شغل ایجاد کنند فروگذار نخواهند شد.

وی با اشاره به شناسایی بسترهای لازم و مناسب برای ایجاد اشتغال در نهاوند گفت: باید به گونه‌ای عمل شود تا اشتغال‌های فصلی و روزمزد به اشتغال پایدار و دائم تبدیل شوند زیرا با ایجاد اشتغال عملاً بسترهای مناسبی برای حرکت به سمت و سوی تحول اساسی در جامعه رخ می‌دهد.

سرپرست فرمانداری نهاوند از ایجاد بیش از 5 هزار و 342 شغل در شش ماه امسال خبر داد و ابراز کرد: برای حفظ این شرایط نیازمندان برگزار کردن جلسات منظم کارگروه اشتغال در سطح شهرستان هستیم که در این رابطه همه اعضا به ویژه مدیران موظف به تلاش برای ایجاد اشتغال در حوزه شهرستان هستند.

وی مشاغل خانگی را مناسب‌ترین راه برای ایجاد اشتغال در نهاوند دانست و افزود: طی سال 90 و 91 مبلغی حدود 4.5 میلیارد تومان برای ایجاد شغل در بخش مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

ظفری ادامه داد: تاکنون بیش از یک‌هزار و 500 متقاضی مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بیش از 70 درصد آنها در حال عقد قرارداد هستند.

وی گلیم و گبه‌بافی، فرش دستباف، خیاطی، گلدوزی، کیف‌بافی، شیلات، پرورش دام و زنبور و ده‌ها حرفه و شغل دیگر را از جمله تقاضاهای افراد برای رسیدن به شغل پایدار در این شهرستان دانست.

سرپرست فرمانداری نهاوند ابراز کرد: یکی از محاسن توجه به مشاغل خانگی این است که نه تنها برای مردان زمینه کار و فعالیت مهیا می‌شود بلکه زنان خانه‌دار و یا خواهرانی که تمایل به داشتن شغل و درآمد هستند می‌‌توانند در این زمینه متقاضی شده و از تسهیلات در نظر گرفته شده بهر‌ه‌مند شوند.

وی افزود: از تعداد 5 هزار و 432 شغلی که در شش ماه امسال در نهاوند ایجاد شده بیش از 2 هزار و 500 شغل در بخش غیر مسکن و مابقی در بخش مسکن شهر و روستا است.

ظفری در پایان سخنانش تصریح کرد: در شش ماه بیشترین تعداد اشتغال ایجاد شده متعلق به جهاد کشاورزی شهرستان است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول