اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اجلاس پیرغلامان نشان اعتبار اردبیل است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی به صورت بین‌المللی در اردبیل نشانی از اعتبار جهانی اردبیل در عشق و ارادت به ساحت سیدالشهداست.

اجلاس پیرغلامان نشان اعتبار اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در نشست خبری دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در جمع خبرنگاران استان اردبیل اظهار داشت: این اجلاس روزهای 15 تا 18 و برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار می شود.

وی ادامه داد: ماه‌هاست برنامه‌ریزی‌های مدونی برای برگزاری این اجلاس انجام شده و هر کس وظیفه دارد در حسن برگزاری این اجلاس یاریگر ما باشد.

استاندار اردبیل از این رویداد به عنوان عظیم ترین رویداد فرهنگی کشور و استان در آستانه ماه محرم یاد کرد و گفت: روز دوشنبه 15 آبان میهمانان خارج از کشور به تهران آماده و ما 16 آبان در فرودگاه اردبیل از میهمانان داخلی و خارجی استقبال کرده و به پذیرش اسکان آنها اقدام می‌کنیم.

نیکزاد اظهار داشت: روز چهار شنبه 17 آبان ماه قبل از ظهر آیین افتتاحیه برگزار شده و بعد از ظهر این روز شاهد برگزاری نشست‌های علمی در خصوص عاشورا و نهضت انسان‌ساز کربلایی خواهیم بود.

وی بیان داشت: این نشست‌ها تا ظهر 18 آبان ادامه خواهد یافت و شرکت‌کنندگان با آخرین یافته‌های مداحی و مرثیه‌سرایی آشنا خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه آیین اختتامیه این اجلاس بین‌المللی عصر پنجشنبه 18 آبان در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل برگزار می‌شود، افزود: ما روز جمعه نیز میهمانان خارجی و کشوری را بدرقه خواهیم کرد.

 

صرف هزینه در اعتلای فرهنگ عاشورا سرمایه‌گذاری است

استاندار اردبیل در پاسخ به سئوالی در خصوص هزینه صرف شده برای این اجلاس بین‌المللی گفت: ما بیشتر اعتبارات در نظر گرفته شده برای این اجلاس را از طریق کمک‌ها و دستگیری سایر دستگاه‌ها تامین کردیم ولی یادآور می‌شویم در برگزاری این اجلاس هزینه برای ما مهم نبوده بلکه صرف هزینه و وقت در اعتلای فرهنگ عاشورایی خود بالاترین سرمایه‌گذاری است.

نیکزاد بدون اینکه به هزینه‌های صرف شده اشاره‌ای بکند، اظهار داشت: ما هزینه آنچنانی در برگزاری این اجلاس نداشتیم و برخی از دستگاه‌ها در تامین ایاب و ذهاب، اسکان و پذیرایی یاریگر ما بودند و  با تخفیفی که خود هتل‌داران ارائه دادند از نظر ریالی هزینه‌ها به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول