اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان تنیس آسیا:

تنیس ورزش پولدارها نیست

خبرگزاری فارس: بانوی تنیس‌باز کرمانی عضو تیم ملی و قهرمان غرب آسیا گفت: عده‌ای تصور می‌کنند که رشته تنیس ورزش پول‌دارها است در حالی که اینگونه نیست.

تنیس ورزش پولدارها نیست

الهه ارجمندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: رشته تنیس خاکی را از هشت سالگی و با توجه به وضعیت و موقعیت مکان زندگی‌ام انتخاب کردم.

وی افزود: در ابتدا برای حضور در مسابقات با مشکلاتی چون عدم تمرکز کافی و استرس روبه‌رو بودم، اما با گذشت زمان شرایط تغییر کرد و در 9 سالگی موفق به کسب عنوان قهرمانی کشور و راهیابی به تیم ملی شدم.

ارجمندی بیان داشت: پس از دعوت به تیم ملی عازم مسابقات سوریه شدم که حضور در مسابقات برون مرزی نیز مشکلات خاص خودش را داشت، اما با توکل به خدا و انجام تمرینات بیشتر این مشکلات برطرف شد.

بانوی تنیس‌باز کرمانی عضو تیم ملی و قهرمان غرب آسیا اذعان داشت: پس از آن توانستم در مسابقات دیگری در کشورهای ویتنام، عمان، قطر و مالزی شرکت کنم که حاصل آن کسب یک مدال طلای از مسابقات غرب آسیا و یک عنوان چهارمی در آسیا بود.

وی با انتقاد از وعده‌های عملی نشده مسئولان ورزش استان کرمان تصریح کرد: پیش از اعزام به مسابقات مسولان اداره کل ورزش و جوانان استان وعده دادند تا در صورت کسب مدال و عنوان از این مسابقات مشکل مسکن خانواده‌ام را برطرف کنند.

ارجمندی بیان کرد: قهرمان آسیا شدم و برای نخستین بار مدال طلای غرب آسیا را به دست آوردم، اما وعده برطرف ساختن مشکل مسکن من فقط با اهدا دو سکه طلا به فراموشی سپرده شد.

وی عنوان کرد: تصور می‌کنم که مسئولان باور نداشتند که من بتوانم چنین مدالی را به دست بیاورم و با خود گفت بودند که یک وعده به او می‌دهیم، اما من رفتم و قهرمان شدم.

ارجمندی با بیان اینکه در جامعه ما دید غلطی نسبت به رشته تنیس است، گفت: عده‌ای تصور می‌کنند این ورزش مختص قشر پولدار است و همین امر سبب شده نه حامیان مالی وارد عرصه شود و نه مسئولان از این رشته حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان هیئت تنیس استان کرمان و در راس آن "داوری" واقعا من را در این چند سال یاری کردند، اما وی هم دارای محدودیت‌هایی است.

قهرمان مسابقات تنیس دختران غرب آسیا با بیان اینکه در سال گذشته تحصیلی حدود سه ماه مدرسه بودم، گفت: در فصل مدارس بیشتر وقت و زمانم را در اردوها پشت سر گذاشتم حتی برای جبران عقب ماندگی درسی مجبور به استفاده از کلاس خصوصی می‌شدم که تمام هزینه‌های آن بر عهده خانوداه‌ام بود.

ارجمندی با انتقاد از عدم حمایت‌های فدراسیون از ورزشکاران اذعان داشت: حمایت فدراسیون هم اندک است و ورزشکاران بیشتر باید به صورت آزاد عازم مسابقات شوند.

وی عنوان کرد: برای مثال براب شرکت در مسابقات جهانی باید رنکینگ هر ورزشکار از 600 به بالا باشد از این رو هر ماه رنکینگ در قطر برگزار می‌شود و دو رقیب من که تهرانی هستند به دلیل توان مالی هر ماه به قطر می‌روند اما من تاکنون نتوانستم بروم تا روزی بتوانم در رقابت‌های جهانی به نام کرمان و ایران شرکت کنم.

ارجمندی بیان داشت: هر هفته چهار جلسه تمرین را به مدت دو ساعت انجام می‌دهم تا آمادگی لازم برای حضور در مسابقات را داشته باشم و از آن جا که قانون اجازه بازی با مربیان مرد در باشگاه اقبال را نمی‌دهد، مجبورم از زمین‌های خصوصی استفاده کنم که هزینه آن برای من و خانواده‌ام زیاد است و حتی در تمرینات هم با مشکل مواجه شدم.

وی با بیان اینکه سطح فنی‌اش در وضعیتی است که در استان کرمان در بین بانوان رقیبی ندارد، گفت: در آبان ماه جاری عازم رقابت‌های آسیایی کره جنوبی هستم.

ارجمندی افزود: تنیس، ورزشی ناشناخته است، اما با روند موجود در سطح مدیریت هیئت تنیس که برای تامین امکانات مورد نیاز چیزی را کم نگذاشته‌اند اگر قدری برای معرفی این رشته کار شود، ایمان دارم با توجه به استعدادهای پنهان این رشته در سطح استان کرمان، این خطه در آینده‌ای نزدیک در سطح داخلی و بین‌المللی صاحب نام و آوازه‌ای شود.

انتهای پیام/ب10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول