اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن خوی:

52 معدن فعال در خوی وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: در حال حاضر 52 معدن در حوزه این شهرستان به صورت فعال وجود دارد که 520 نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

52 معدن فعال در خوی وجود دارد

یحیی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ایجاد صنایع وابسته، ظرفیت اشتغال معادن شهرستان را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع وابسته این صنعت، افزایش ظرفیت اشتغال معادن خوی را به دنبال خواهد داشت، افزود: در صورت رفع این نیاز، ظرفیت برای اشتغال 5 هزار نفر در معادن شهرستان ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوی با اشاره به اینکه از 52 معدن حوزه خوی، 36 معدن در زمینه سنگ‌های تزئینی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: هم اکنون از این معادن 11 نوع سنگ معدنی استخراج می‌شود.

کاظمی همچنین سنگ مرمریت را یکی از سنگ‌های استخراجی معادن این شهرستان عنوان کرد و گفت: شاید برخی‌ها سنگ مرمر را با سنگ مرمریت یکی بدانند اما سنگ مرمریت نوعی سنگ آهک رسوبی است که درشت بلور، سفید یا خاکستری روشن تا کرم که اصطلاحاً به آن سنگ چینی گفته می‌شود در حالی که مرمر یک سنگ دگرگونی است که در شرایط دگرگونی ناحیه‌ای همراه با تبلور مجدد کانی‌های اولیه سنگ تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوی به میزان استخراج و صادرات سنگ مرمریت در بخش داخلی و خارجی اشاره کرد و ادامه داد: میزان استخراج کل معادن این نوع سنگ شهرستان خوی بیش از 560 هزار تن بوده که بخشی در داخل و بخشی نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد بسترهای مناسب به منظور فرآوری سنگ‌های تولیدی شاهد افزایش صادرات سنگ مرمریت معادن شهرستان خواهیم بود.

کاظمی معادن را به عنوان یکی از ذخایر استراتژیک برای پیشرفت و توسعه یک کشور بر شمرد و تصریح کرد: شهرستان خوی نیز با داشتن معادن غنی می‌تواند نقش به سزایی در پیشرفت کشور به ویژه با داشتن ظرفیت‌های صادراتی ایفاء کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول