اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور:

استفاده از خرد جمعی از اولویت برنامه‌های بنیاد کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور گفت: استفاده از خرد جمعی از اولویت برنامه‌های بنیاد کشور است و باید با تشکیل اتاق فکر از فکر پرسنل و کارآفرینان بهره‌گیری کنیم.

استفاده از خرد جمعی از اولویت برنامه‌های بنیاد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رحیم مطهرنژاد به همراه مدیرکل و مسئولان ستادی و زندان‌های استان کرمانشاه از مراکز مشاوره و روان‌درمانی و بخش‌های مختلف حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی و خدماتی کانون اصلاح و تربیت، زندان مرکزی، بازداشتگاه چشمه‌سفید و مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان‌های استان کرمانشاه بازدید کردند.

مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور با اشاره به سیاست‌ها و رویکرد نوین بنیاد تعاون در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی، اظهار کرد: توانمندسازی شغلی و ایجاد اشتغال مددجویان در بخش‌های خدماتی، تولیدی و کارگاهی زندان‌ها و ایجاد بستر حضور آنها در فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی بخش خصوصی از جمله اهداف و سیاست‌های بنیاد تعاون کشور است و باید در راستای تحقق این اهداف تلاش کنیم.

مطهرنژاد افزود: رسالت اصلی بنیاد تعاون، آموزش حرفه مناسب و ایجاد اشتغال مددجویان است و در این زمینه باید به نیاز بازار کار توجه شود و طوری برنامه‌ریزی کنیم که مددجو بتواند پس از آزادی ایجاد اشتغال کند.

وی شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود را در تبیین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: باید با توجه به امکانات و پتانسیل‌های موجود و نیاز بازار کار، برنامه‌ریزی صورت گیرد و در هر استان براساس وضعیت اقلیمی، فرهنگی و تقاضای بازار در بخش‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال انجام پذیرد.

مدیرعامل بنیاد تعاون کشور گفت: باید بیاندیشیم چه‌کاری برای توانمندسازی مددجویان انجام دهیم که برای آینده آنان مفید باشد و آنها را از بازگشت مجدد به زندان و بزه باز دارد.

مطهرنژاد تولید ثروت را از دیگر اهداف و برنامه‌های بنیاد تعاون برشمرد و تصریح کرد: اگر تولید ثروت اتفاق بیافتد، بنیاد می‌تواند با توسعه مراکز اشتغال‌زا و ایجاد اشتغال بیشتر زمینه حمایت هر چه بیشتر از مددجویان و خانواده‌های آنان را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و رویکرد جدید بنیاد تعاون بر پایه همکاری و تعامل حداکثری و دو سویه با سازمان زندان‌ها و بهره‌گیری از همه امکانات موجود در راستای تحقق اهداف حرفه‌آموزی و اشتغال معطوف شده است.

وی گفت: اهداف ما اصلاح و تربیت مددجویان، ایجاد بستر مناسب اشتغال و جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به زندان است و زمانی اهداف مورد نظر محقق می‌شود که بازگشت مددجویان به حداقل برسد و حتی بازگشتی به زندان نداشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون کشور تاکید کرد: استفاده از خرد جمعی از اولویت برنامه‌های بنیاد کشور است و باید با تشکیل اتاق فکر و ایجاد فضای مناسب از فکر و توانمندی پرسنل و کارآفرینان و حتی مددجویان در راستای تحقق برنامه‌ها بهره‌گیری کنیم.

مطهرنژاد افزود: دغدغه اصلی ایجاد اشتغال مددجویان است و چنان‌چه در این زمینه موفق عمل شود و در امور فرهنگی نیز به‌خوبی برنامه‌ریزی کنیم، تمامی بخش‌ها در حوزه درون و برون سازمانی از نتایج حاصله متأثر خواهند شد.

وی بیان داشت: اگر اشتغال به‌درستی مدیریت شود، بسیاری از معضلات اجتماعی حل خواهد شد و فرصتی برای بروز بزه در جامعه وجود نخواهد داشت.

در ادامه مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: تعامل، هم‌دلی و هم‌سویی بنیاد تعاون و زندان‌های کشور می‌تواند راه‌گشای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی و بازگشت شرافت‌مندانه مددجویان به جامعه باشد.

وی افزود: اهداف مشترک بنیاد تعاون و زندان‌ها، نقطه عطفی در کاهش معضلات اجتماعی است و باید از بستر مناسب ایجاد شده در راستای توانمندسازی، مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال مددجویان به نحو مطلوب بهره‌گیری کنیم.

اسدبیگی اظهار کرد: واحد اشتغال و حرفه‌آموزی و بنیاد تعاون استان با ایجاد واحدهای حرفه‌آموزی و تولیدی فعالیت قابل توجهی در راستای توسعه و گسترش اشتغال مددجویان انجام داده‌اند.

اسدبیگی تصریح کرد: تعامل بسیار خوب حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌ها با بنیاد تعاون، زمینه مساعد فعالیت در همه بخش‌های تولیدی، خدماتی و کشاورزی استان را فراهم کرده و تعداد زیادی از مددجویان در این مراکز اشتغال دارند.

وی گفت: راه‌اندازی واحد قندشکنی، کارگاه تولید درب و پنجره upvc، کارگاه جوشکاری در بازداشتگاه چشمه‌سفید و دیگر واحدهای تولیدی در سایر زندان‌ها، بخشی از تلاش مجموعه در راستای ارتقاء اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های استان است.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه بیان داشت: زندان‌های استان کرمانشاه در بخش مشاوره و روان‌درمانی از زندان‌های پیشرو کشور است و تلاش همه مجموعه، ارتقاء وضعیت موجود، حفظ و ارتقاء دستاوردهای اصلاحی و تربیتی است. 

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول