اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

فرهنگ اهل‌بیت(ع) ناجی جوامع بشری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: بسیاری از مشکلات امروز ناشی از فاصله گرفتن از فرهنگ اهل‌بیت‌ (ع) است و مسئولان باید این فرهنگ را که ناجی جوامع بشری است در جامعه طنین‌انداز کنند.

فرهنگ اهل‌بیت(ع) ناجی جوامع بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه بانوان دشتستان اظهار داشت: توجه به فرهنگ اصیل اسلامی، سیره نبی اکرم اسلام (ص) و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت از ضروری‌ترین نیازهای جوامع انسانی و اسلامی محسوب می‌شود.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی و خانوادگی که در جامعه امروز شاهد آن هستیم ناشی از فاصله گرفتن از فرهنگ اهل‌بیت‌ (ع) است و مسئولان باید این فرهنگ را که ناجی جوامع بشری است در جامعه طنین‌انداز کنند.

مصلح با اشاره به اینکه ازدواج یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی است بیان داشت: در آموزه‌های دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی بر امر ازدواج شده و ازدواجی پایدار و خانواده‌ای مستحکم خواهد بود که بر اساس شئون اسلامی و تأسی از سیره اهل|‌بیت (ع) بنا شده باشد.

وی اضافه کرد: ازدواج و تشکیل خانواده یک امر عبادی، قدسی و الهی است، نه یک داد و ستد و معامله و اگر خانواده با چنین نگاهی شکل بگیرد منشأ خیر و برکت فراوان برای جامعه خواهد بود.

این مسئول اذعان داشت: چنانچه ازدواج با شرایط مورد تأکید اسلام انجام شود، زندگی فردی و اجتماعی موفقی شکل خواهد گرفت، اما متأسفانه امروز در بیشتر ازدواج‌ها، معیار و ضوابط اسلام رعایت نشده و معمولا مشکلات متعددی در زندگی‌ها ایجاد می‌شود.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه از نظر پیامبر اکرم(ص) هیچ بنایی در اسلام دوست داشتنی‌تر از ازدواج نیست افزود: چنانچه در جامعه‌ای میزان ازدواج کاهش یابد به‌طور قطع افزایش مفاسد و ناهنجاری‌های اجتماعی آن جامعه را در پی خواهد داشت و برعکس با افزایش میزان ازدواج، آمار ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی ابراز داشت: زن و مرد هر یک به تنهایی نمی‌توانند زندگی مثمرثمر و بامعنایی داشته باشند و وجود زن و مرد در کنار یکدیگر است که به زندگی معنا و مفهوم می‌بخشد.

مصلح تصریح کرد: زمانی که دختر و پسر به سن و شرایط ازدواج رسیدند باید فوری برای ازدواج اقدام کنند زیرا ازدواج در سن جوانی مورد تأکید اسلام، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

امام جمعه برازجان گفت: بسیاری از جوانان به این بهانه که از نظر اقتصادی مشکل دارند یا مثلاً فاقد مسکن و شغل هستند ازدواج نمی‌کنند، در صورتی که این اشتباه است و خداوند به برکت ازدواج در زندگی گشایش ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول