اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد:

محبت اهل بیت(ع) در دل‌های آلوده جای نمی‎گیرد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد گفت: خداوند متعال قلب و دل انسان را پاک نمی‌کند مگر اینکه تسلیم محبت اهل بیت(ع) شود.

محبت اهل بیت(ع) در دل‌های آلوده جای نمی‎گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام علی رحمانی بعد از ظهر امروز در مراسم سوگواری امام جواد(ع) در دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان، اظهار داشت: یکی از سنت‌های قطعی و حتمی خداوند متعال که در عالم هستی اجرا می‌شود امتحان و ابتلا است به طوری که هر انسانی در حد و اندازه خودش مورد امتحان الهی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از خداوند متعال نخواهید که مورد امتحان و آزمایش الهی قرار نگیرید بلکه عاجزانه از خداوند متعال بخواهید که در امتحانات الهی سربلند و موفق باشید.

رحمانی با مقایسه بین امتحانات الهی و دنیوی تصریح کرد: در امتحانات دنیوی هدف امتحان‌گیرنده از امتحان این است که بداند امتحان‌دهنده در چه حد و اندازه‌ای است چراکه نمی‌داند ولی در امتحانات الهی خداوند متعال از مخلوقات شناخت کامل دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه، امتحانات دنیوی را صرفا برای ارزیابی انسان دانست و ادامه داد: صرف امتحان گرفتن در شخص تاثیر خاصی ندارد.

رحمانی اظهار داشت: امتحانات الهی علاوه بر ثمره ارزیابی موجب رشد و تکامل انسان می‌شود و برای همین است که هر کسی که به درجات بالاتری دست پیدا می‌کند میزان و لذت امتحانش بزرگتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند ولایت و محبت اهل بیت(ع) را در دل‌های آلوده قرار نمی‌دهد، گفت: خداوند متعال قلب و دل انسان را پاک نمی‌کند مگر اینکه تسلیم محبت اهل بیت(ع) شود.

رحمانی، تنها راه تسلیم اهل بیت(ع) بودن را در سپردن خود به اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: نباید انسان در خانه اهل بیت(ع) از خود اراده‌ای داشته باشد و باید مطیع ایشان باشد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول