اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر علوم:

پارک‌های علم و فناوری بین‌المللی می‌شوند

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر علوم گفت: بین‌المللی کردن پارک‌های علم و فناوری از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم است.

پارک‌های علم و فناوری بین‌المللی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان قربانی ظهر امروز در پنجمین جشنواره فکر برتر کشور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با اشاره به اینکه مقطع دانش‌آموزی مقدمه طی کردن راه ورود به عرصه‌های علمی و فناوری است، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های علمی و حضور دانش‌آموزان در آنها مقدمه‌ای برای توسعه عرصه علمی کشور است.

وی با اشاره به تحولات اتفاق افتاده در جهان به ویژه در عرصه‌های مختلف علمی ایران، افزود: توجه صرف به ارزش‌های مادی و امنیت یک نکته کلیدی در زندگی بشر امروز نیست.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابراز کرد: امروز نگاه به مطالعات بشری، علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی و ... متحول شده و بشر امروز به دنبال امنیت در حوزه‌های دیگر زندگی است و دیگر توجه به امنیت نظامی را نیاز خود نمی‌داند.

وی با بیان اینکه امروز بشر در زمینه‌های مختلف نیازمند امنیت است، تصریح کرد: امنیت در حوزه تولید مواد غذایی از جمله مواردی بوده که جهان را با چالشی جدی مواجه کرده است.

قربانی با تاکید بر ایجاد امنیت در حوزه علم و فناوری، گفت: در کشور بالغ بر 30 پارک علم و فناوری فعالیت دارند که از بین آنها تنها 12 پارک برجسته هستند.

وی پارک علم و فناوری گیلان را از جمله پارک‌های برجسته کشور خواند و افزود: مدیریت مغزها و فکرهای برتر یکی از مباحث مهم در عرصه توسعه علمی کشور است.

قائم مقام وزیر علوم مدیریت فکرهای برتر و استعدادهای کشور را از مهم‌ترین اهداف برپایی این جشنواره‌ها خواند و گفت: وزارتخانه علوم برای تحقق این مهم تلاش جدی دارد.

وی با بیان اینکه وزارت علوم در عرصه بین‌المللی پیرامون تقویت مراکز رشد و فناوری تلاش بسیاری کرده است، اذعان کرد: پارک‌های علم و فناوری کشور در بسیاری از مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای پیشرو هستند و برنامه‌ریزی برای توسعه بیشتر این مراکز از دیگر برنامه‌های دولت است.

قربانی بین‌المللی کردن پارک‌های علم و فناوری در کشور را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم خواند و یادآور شد: بین‌المللی کردن پارک‌های علم و فناوری مستلزم توجه بیشتر به مراکز دانشگاهی و علمی است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال 2011 در عرصه تولید مقالات علمی ISI رتبه نخست را در دنیا کسب کرد، افزود: ایران در بخش‌های نانو و زیست فناوری نیز رتبه‌های بالایی را در سطح جهان به دست آورده است.

قائم مقام وزیر علوم یادآور شد: امروز در کشور امنیت علم و فناوری نه به عنوان یک تهدید بلکه یک موفقیت در عرصه‌های علم و فناوری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با تصریح بر اینکه پارک علم و فناوری گیلان اکنون به دبیرخانه شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی و دبیرخانه فن‌بازار کشور است، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری گیلان در عرصه جهانی شدن فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

قربانی مبحث رقابت در عرصه‌های نظامی، اقتصادی و دیگر عرصه‌ها را در جهان مطرح ندانست و ادامه داد: امروز کشورهای جهان در تصاحب مغزهای برتر برای رسیدن به توسعه بیشتر با هم در رقابت هستند.

به گزارش فارس، پنجمین جشنواره و نمایشگاه فکر برتر کشور با حضور مسئولان کشور، استانی و صاحبان ایده و فکر برتر 17 استان کشور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت گشایش یافت و تا چهارم آبان جاری ادامه دارد.

در این نمایشگاه از شرکت کنندگان در بخش‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، آزاد و فناور از استان‌های البرز، آذربایجان شرقی، اصفهان، اردبیل، تهران، زنجان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس، چهارمحال بختیاری، کردستان، گیلان، گلستان، کرمانشاه و یزد شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول