اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آخرین فرصت مناظره‌ای اوباما-رامنی برای کسب رای در 9 ایالت تعیین‌کننده

خبرگزاری فارس: مناظره نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا درحالی برگزار خواهد شد که استدلال عملکردی نامزدهای انتخاباتی در عرصه سیاست خارجی می‌تواند در جلب آراء کسانی که هنوز نامزد خود را انتخاب نکرده‌اند،‌ تعیین کننده باشد.

آخرین فرصت مناظره‌ای اوباما-رامنی برای کسب رای در 9 ایالت تعیین‌کننده

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «نیوزیلند هرالد»، درحالیکه حدودا دو هفته به زمان برگزاری رقابت‌های دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بر سر ریاست در کاخ سفید باقی مانده است، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا و «میت رامنی» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا امشب دوشنبه در سومین و دور نهایی مناظرات انتخاباتی، در عرصه سیاست خارجی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

* بیشتر رای دهندگان به عملکرد اوباما در عرصه سیاست خارجی باور دارند

نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می دهد که بیشتر رای دهندگان آمریکایی اینطور برداشت کرده اند که اوباما در مقایسه با رامنی می تواند عملکرد بهتری در عرصه امور خارجی داشته باشد. این در حالیست که رامنی نیز به شدت توضیحات نامشخص دولت اوباما درباره حمله ماه گذشته به کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» لیبی که به مرگ 4 دیپلمات آمریکایی از جمله «کریس استیونز» سفیر آمریکا منجر شد را هدف انتقاد قرار داده است.

بر اساس این گزارش، اینطور به نظر می رسد که تنش های موجود میان ایران و رژیم صهیونیستی، چین، تروریسم و جنگ افغانستان از جمله موضوعاتی باشند که در مناظره 90 دقیقه ای امشب میان رامنی و اوباما مورد بحث قرار می گیرند.

* مبارزه رامنی و اوباما برای کسب آراء در 9 ایالت تعیین کننده در نتیجه انتخابات

در حال حاضر 41 ایالت از 50 ایالت آمریکا اساسا درباره رای انتخاباتی خود تصمیم گرفته اند و کاندیداتورهای انتخاباتی آمریکا در شرایط کنونی برای کسب آراء 9 ایالت باقی مانده از جمله ایالت های حیاتی در نتیجه انتخابات مانند «اوهایو» و «فلوریدا» با یکدیگر رقابت دارند.

* پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اساس آراء ایالتی تعیین می شود

اینطور به نظر می رسد که ایالت های تعیین کننده ای که عرصه مهم مناظره اوباما و رامنی هستند، بیشتر از حد معمول اهمیت دارند زیرا پیروز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اساس نتایج رقابت های ایالت به ایالت این کشور تعیین می شود و نه از طریق آراء ملی. این سیستم انتخاباتی می تواند منجر شود که یک کاندیدا اکثریت آراء مردمی را به دست آورد اما ریاست کاخ سفید را از دست بدهد. این سیستم انتخاباتی منجر به شکست «ال گور» معاون اسبق ریاست جمهوری آمریکا در سال 2000 میلادی شد و «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا به دنبال شمارش آراء ماخوذه در فلوریدا پیروز انتخابات شد.

نتایج جدیدترین نظرسنجی های صورت گرفته توسط شبکه خبری «ای بی سی» و روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» که روز گذشته (یکشنبه) منتشر شد، نشان داد که اوباما و رامنی با یکدیگر برابر شده اند و هر دو کاندیدا 47 درصد از حمایت رای دهندگان احتمالی در سراسر کشور آمریکا را از آن خود کردند.

این نظرسنجی بعد از مناظره دوم میان رامنی و اوباما برگزار شد؛ مناظره ای که در آن اوباما بعد از اجرای ضعیفش در اولین مناظره انتخاباتی در 3 اکتبر جاری، با موفقیت عمل کرد و پیروز آن شناخته شد.

برابری رامنی و اوباما در کسب 47 درصد از آراء مردمی در حالی گزارش شده است که در نظرسنجی های قبلی، رئیس جمهور فعلی آمریکا با کسب 49 درصد در مقابل رامنی با 46 درصد، 3 امتیاز جلوتر بوده است.

نگاهی به برخی از مهمترین گروه های جمعیتی نشان می دهد که رامنی در میان مردان 53 درصد و اوباما 43 درصد رای کسب کرده و اوباما در میان زنان آمریکایی 51 درصد و رامنی 43 درصد رای کسب کرده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به رای گیری های زودهنگام و غیر حضوری که در بسیاری از ایالت های تعیین کننده نتیجه انتخابات از جمله ایالت های «اوهایو» و «کارولینای شمالی» در دست اقدام است، نتایج نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که رقابت میان اوباما و رامنی از طریق عملکرد بهتر ستادهای انتخاباتی دموکرات ها و جمهوریخواهان در زمینه جذب رای دهندگان معین می شود.

مناظره انتخاباتی امشب میان رامنی و اوباما آخرین فرصت کاندیداتورهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای رویارویی مستقیم با یکدیگر مقابل چشم میلیون ها آمریکایی خواهد بود.

درحالیکه اخیرا گزارش هایی از تلاش کاخ سفید برای مذاکرات هسته ای مستقیم با ایران منتشر شده و کاخ سفید نیز این توافق بر سر مذاکرات دو جانبه میان تهران و واشنگتن بعد از انتخابات نوامبر آمریکا را رد کرده است، رامنی روز گذشته (یکشنبه) از اینکه آیا در صورت پیروزی در انتخابات، از مذاکرات مستقیم با ایران استقبال می کند یا خیر، ممانعت کرد.

جمهوریخواهان دولت اوباما را به افشای اطلاعات درباره مذاکرات احتمالی با ایران با هدف کسب دستاورد سیاسی متهم کرده اند و این در حالیست که دموکرات ها اینطور استدلال کرده اند که رامنی و حزب جمهوریخواه او درصدد وارد کردن مسئله امنیت ملی کشور آمریکا به بازی های سیاسی هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که اوباما در نحوه مدیریت موضوعات داخلی و مبارزه با تروریسم به خصوص بعد از حمله ای که به کشته شدن «اسامه بن لادن» رهبر شبکه تروریستی «القاعده» در پاکستان انجامید، در میان مردم از رتبه عملکردی خوبی برخوردار است اما با این حال واکنشی که دولت اوباما به حمله صورت گرفته ماه گذشته به کنسولگری آمریکا در لیبی داشته و سوالاتی که درباره میزان تدابیر امنیتی موجود در این کنسولگری مطرح شده است، به رامنی و متحدان جمهوریخواه او فرصت داده است تا مدیریت اوباما در عرصه سیاست خارجی را زیر سوال ببرند.

در حالیکه به دو هفته پایانی زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شویم، موضوعات اقتصاد و سایر مسائل داخلی آمریکا به موضوعات محوری ستادهای انتخاباتی رامنی و اوباما تبدیل شده است.

رامنی انتقادات خود ار اوباما را تشدید کرده و مدعی شده است که رئیس جمهوری فعلی آمریکا نتوانسته است به مردم آمریکا بگوید که در دور دوم چهار ساله ریاست در کاخ سفید چه کاری انجام خواهد داد. اوباما نیز در واکنش به چنین اظهاراتی از سوی رقیب جمهوریخواهش تاکید کرده است که رامنی در حال مخفی کردن جزئیات طرح جنجالی خود برای کاهش درآمدهای فدرال از طریق نرخ های مالیاتی همگانی است.

* رامنی بارها موضع خود را در موضوعات مختلف تغییر داده است

ستاد انتخاباتی اوباما تاکید دارد که پیش بینی اینکه رامنی در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری چه کاری خواهد کرد دشوار است زیرا او بارها مواضع خود را روی موضوعات مختلف تغییر داده است.

* اوباما بعد از مناظره عازم اوهایو و فلوریدا می‌شود و رامنی عازم کلرادو

آخرین دور مناظره انتخاباتی میان رامنی و اوباما امشب در حالی برگزار خواهد شد که اوباما قرار است فردا سه شنبه و بعد از این مناظره عازم ایالت های تعیین کننده در نتیجه انتخابات از جمله فلوریدا و اوهایو شود. رامنی نیز روز سه شنبه در کلرادو خواهد بود.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول