اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان:

245 وکیل در همدان پروانه وکالت خود را از مرکز امور وکلا دریافت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان گفت: در حال حاضر 245 وکیل در همدان پروانه وکالت خود را از مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه دریافت کرده‌اند.

245 وکیل در همدان پروانه وکالت خود را از مرکز امور وکلا دریافت کرده‌اند

 علیرضا ترکستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص چگونگی اخذ حق‌الوکاله‌ از افراد اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 245 وکیل در استان همدان پروانه وکالت خود را از مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه دریافت کرده‌اند و با اضافه کردن کانون وکلای دادگستری در استان هیچ کمبود وکیلی در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از وکیل در دعاوی نقش بسزایی در کاهش اطاله دادرسی در محاکم دارد، عنوان کرد: نقش وکلا در تحقق عدالت و جلوگیری از طرح دعاوی واهی غیر قابل اجتناب است.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان از رسانه‌ها خواست تا با اشاعه فرهنگ استفاده مردم از وکیل، علاوه بر سرعت ‌بخشیدن به امور حقوقی و قضایی خود در کاهش اطاله دادرسی و طرح دعاوی محاکم قضایی را یاری کنند.

وی در خصوص اخذ حق‌الوکاله از افراد افزود: با استفاده از آیین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله و هزینه سفر وکلای دادگستری قرارداد حق‌الوکاله بین وکیل و موکل معتبر است.

ترکستانی اظهار داشت: وکلا در خصوص حق‌الوکاله خود می‌توانند به دو صورت عمل کنند یا با موکل خود توافق کنند و قرارداد مالی جداگانه تنظیم کنند و یا براساس آیین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله و هزینه سفر وکلای دادگستری اقدام کنند و در صورت وجود قرارداد مالی بین وکیل و موکل وکیل وظیفه دارد قرارداد مزبور را ضمیمه وکالت‌نامه به دادگاه ارائه کند.

وی در خصوص تخلفات اخذ حق‌الوکاله از افراد خاطرنشان کرد: در صورتی که توافقی بین وکیل و موکل صورت نپذیرفته باشد و وکیل مبلغ نامعقول و خلاف عرفی از موکل خود دریافت کرده باشد، افراد می‌توانند مورد را به مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی منعکس، تا با وکیل متخلف برخورد شود و با اشاره به اینکه اداره دارایی نیز بر اساس مبلغ حق‌الوکاله دریافتی وفق قانون نسبت به اخذ مالیات اقدام می‌کند.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر تفاوت «کانون وکلا» و «مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی» اظهار داشت: هیچ تفاوتی بین این دو نهاد وجود ندارد و تنها تفاوت موجود این است که وکلای ما در دوران کارآموزی حق قبول وکالت ندارند و صرفاً باید انرژی و توان خود را صرف انجام و طی کردن مراحل کارآموزی کنند اما وکلای کانون وکلا در دوران کارآموزی به عنوان کارآموز وکالت و تحت نظارت وکیل سرپرست خود می‌توانند قبول وکالت در حدود صلاحیت خود کنند لیکن در اصل کار هیچ تفاوتی بین این دو نهاد وجود ندارد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول