اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

نباید برخی با گفتارشان جبهه خودی را سست ‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: کسانی هستند که به ظاهر دوست انقلاب هستند ولی در گفتارشان مسائل را رعایت نکرده و جبهه خودی را سست می‌کنند.

نباید برخی با گفتارشان جبهه خودی را سست ‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب ما بر پایه دین شکل گرفته و باید بر همین پایه تداوم و استمرار پیدا کند.

وی عنوان داشت: وظیفه دلسوزان انقلاب این است که آسیب‌هایی که متوجه بعد دینی انقلاب می‌شود را رصد کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: بعد دینی انقلاب شاخصه‌های خاص خود را دارد و الهام گرفته از مکتب نورانی اسلام و اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه شاخصه‌های رفتاری در آموزه‌های دینی تعریف شده است گفت: اگر فردی بگوید این شاخصه‌ها را نمی‌دانیم یا آنها را نمی‌دانستیم سخن پذیرفته‌ای نیست.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خاطر نشان کرد: همه افرادی که در کنار انقلاب هستند، دوست نیستند و طیف وسیعی از افراد وجود دارند که در داخل و خارج برای از بین رفتن انقلاب و مختومه شدن آن لحظه‌شماری می‌کنند.

وی ادامه داد: تلاش‌ها، توطئه‌ها، نقشه‌ها و طراحی‌های آشکار دشمنان دلیل بر این نگاه است و اگر توطئه‌های دشمنان را در طول 33 سال استخراج کرده کتاب قطوری شکل می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حفظ انقلاب در شرایط کنونی در اولویت است گفت: مردم در شکل‌گیری انقلاب نقش‌آفرینی کردند و 33 سال با تمام وجود پای انقلاب ایستادند و در زمان لازم جانبازی کرده و برای فداکاری به صحنه آمدند.

وی یادآور شد: اگر فداکاری‌ها و گذشت‌های مردم نبود امروز خبری از انقلاب نبود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری عنوان داشت: دشمنان در ظاهر در زمینه برنامه‌ریزی و طرح نقشه به مراتب قوی‌تر از ما بوده و آنچنان در ظاهر قدرتمند هستند که با یک قطع‌نامه تمام شبکه‌های برون‌مرزی ما را از دسترس مخاطبان خارج می‌کنند.

وی یادآور شد: این اقدام دشمن بسیار ناجوانمردانه بوده و دشمن با کسی در این زمینه تعارف ندارد و در اوج بی‌رحمی و کینه‌توزی کارش را دنبال می‌کند.

امام جمعه قم با خطاب قرار دادن جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نمایندگان مجلس گفت: باید در گفتارمان بی‌محابا حرفی را بر زبان جاری نکنیم زیرا تنها مخاطب صحبت‌های ما دوستان نیستند.

وی تصریح کرد: برخی اوقات دشمنان یک جمله نیم خطی را گرفته و تبلیغات و نقشه‌ای را درست می‌کنند و سخنی که دست پخت خود ماست را به جامعه برمی‌گردانند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه رفتار شما باید الگوی دینی باشد گفت: جاری کردن گفتار ناسنجیده‌ زمینه خدمت به انقلاب را کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: کسانی هستند که به ظاهر دوست انقلاب هستند ولی در گفتارشان مسائل را رعایت نکرده و جبهه خودی را سست می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مجلس محل قانون‌گذاری کشور است عنوان داشت: لازم است نمایندگان در اظهارنظرها و اقدامات نکات لازم را رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس روایات زمان‌شناسان و کسانی که نگاه درستی به زمان دارند باید مراقب باشند که شبهات آنها را احاطه نکند.

آیت‌الله حسینی‌‌بوشهری عنوان داشت: این افراد به خوبی نگاه کرده و با نگاهی باز اردوگاه‌ها و صحنه جامعه را رصد کرده و سپس اظهار نظر می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی از دوران جنگ سخت‌تر است گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس همه یکدل بودیم تا یک وجب از خاک به دست دشمن نیفتد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: امروز دشمن به دنبال ایجاد وسوسه‌هایی دیگر است و می‌خواهد گسستی بین مردم و مسئولان ایجاد شود و یکپارچگی و همدلی مردم را مورد تأثیر قرار دهد البته دشمن در این زمینه موفق نشده است.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر از رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی گفت: حضور و استقبال چشمگیر مردم از رهبر خاری در چشم دشمن بود و اقدامات این چنینی دشمن را از نقشه‌هایش پشیمان می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری به هدف‌گذاری دشمن در زمینه برخی مسائل اشاره و خاطر نشان کرد: دشمن از فرهنگ آغاز کرده و در مراحل مختلف به تخریب فرهنگی، تحمیل فرهنگی و تسلیم فرهنگی می‌پردازد.

وی یادآور شد: دشمنان در جریان تحریم‌ها مسئله انرژی هسته‌ای را بیان می‌کنند این در حالی است که تحریم‌ها از سال 59 آغاز شده و در آن دوران از انرژی هسته‌ای خبری نبود.

امام جمعه قم تاکید کرد: وظیفه نخبگان و نمایندگان مردم در مجلس است که علاوه بر قانون‌گذاری و نظارت به تبیین مسائل با ارتباط چهره به چهره با مردم بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: امروز نمایندگان مجلس می‌توانند در سراسر کشور موجی ایجاد کرده و دیدگاه، افکار و رفتار جامعه را متأثر کرده و با اطلاعات صحیح فضای کشور را به نفع انقلاب تسخیر کنند و دشمن را از دستیابی به اهداف خود بازدارند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری عنوان داشت: باید تلاش کنیم جبهه خودی را تقویت کرده و اگر فردی می‌خواهد از جبهه خودی جدا شود از این اقدام وی جلوگیری کنیم و این امر خدمت به انقلاب است.

وی بیان اینکه بازسازی افکار کار انبیای الهی است گفت: باید سعی کنیم افراد را از نظر فکری بازسازی کنیم.

امام جمعه قم به جریان انتخابات اشاره کرد و افزود: اکنون برای ورود جریان انتخابات در افکار عمومی زود بود ولی باید برنامه و نقشه داشته باشیم زیرا بدون برنامه جریان انتخابات امکان‌پذیر نیست.

وی عنوان داشت: فعالیت ریاست جمهوری به عنوان سکان‌دار اجرایی کار مهمی است و اینکه منتظر بمانیم چه کسانی کاندیدا می‌شوند و افرادی را مقدم بداریم با تجربه به دست آمده مناسب کار انقلابی نیست.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری یادآور شد: خیرخواهان باید کسانی که توانمندی لازم را داشته شناسایی کرده و از آنها برای شرکت در انتخابات دعوت کنند.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است افرادی لیاقت‌های لازم را داشته باشند ولی نخواهند در انتخابات شرکت کنند شایسته است با دعوت از آنها زمینه حضورشان را فراهم کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ظرفیت‌های کشور گفت: حوزه‌های علمیه و مراجع ظرفیت‌های نظام اسلامی هستند و پشتوانه انقلاب محسوب می‌شوند بنابراین نباید آنها را از دست بدهیم و لازم است از دیدگاه آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول