اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خبر داد

انهدام 100 کارگاه تولید موادمخدر صنعتی / ناامن شدن کشور برای خرده‌فروشان موادمخدر

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: در نیمه نخست سال‌جاری 100 کارگاه تولید مخدر صنعتی در کشور متلاشی شده است.

انهدام 100 کارگاه تولید موادمخدر صنعتی / ناامن شدن کشور برای خرده‌فروشان موادمخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی مؤیدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال 90 کانون تولید موادمخدر صنعتی را در کشور به خطر انداختیم و در حال حاضر اشراف خوبی نسبت به این مسئله داریم.

وی افزود: 25 نفر از عناصر اصلی، قاچاقچی و ترانزیت‌کنندگان موادمخدر صنعتی در کشور دستگیر و کارگاه‌های تولیدی آنان متلاشی شده است.

مؤیدی ادامه داد: این افراد که به اعدام محکوم شده بودند حکم آنان نیز اجرا شد.

وی ضمن تشریح عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر در نیمه نخست امسال گفت: نزدیک به 221 تن انواع موادمخدر در این مدت در کشور کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، شاهد یک تن افزایش کشفیات بودیم.

انهدام 1100 باند موادمخدر در کشور

مؤیدی از انجام نزدیک به 800 عملیات در نقاط مرزی و عملیاتی کشور در شش ماهه گذشته با قاچاقچیان خبر داد و افزود: نزدیک به 100 عملیات به درگیری مسلحانه با قاچاقچیان انجامید که در این درگیری‌ها 45 تن از قاچاقچیان به هلاکت رسیدند و چهار تن از نیروهای ما نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی، از انهدام یک‌هزار و 100 باند موادمخدر در شش ماهه گذشته در کشور خبر داد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تعداد باندهایی که توسط پلیس شناسایی و منهدم شدند، سه درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از تشکیل 110 هزار پرونده در این مدت خبر داد و تصریح کرد: 132 هزار نفر به اتهام حمل، توزیع و قاچاق موادمخدر نیز دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کشف 4 تن هروئین و 2 تن مرفین در کشور

مؤیدی گفت: در سال‌جاری نزدیک به چهار تن هروئین در کشور کشف شده که بیش از 60 درصد مصرف این مواد در اروپا بوده و به آنجا ترانزیت می‌شد.

وی با بیان اینکه در این مدت دو تن مرفین در کشور کشف شده است، گفت: در ایران اصلاً مصرف مرفین وجود ندارد.

مؤیدی ادامه داد: در نیمه نخست امسال همچنین 30 تن حشیش کشف شده است.

موادمخدر چینی در کشور تایید نشد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا وجود موادمخدر چینی را در کشور تایید نکرد.

بعد ورود ناتو به افغانستان تولید مواد در افغانستان به 8500 تن رسیده است

وی ادامه داد: هم‌اکنون در نزدیک‌ترین کانون توزیع موادمخدر قرار داریم و جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از بشریت در طول سال‌های متمادی اقدام به مبارزه موثر با موادمخدر کرده است و کارنامه کشورمان در دهه اخیر، خود گواه این ادعا است.

مؤیدی با بیان اینکه قبل از ورود ناتو به افغانستان تولید موادمخدر در این کشور 200 تن بود، افزود: امروز تولید موادمخدر به 8 هزار و 500 تن رسیده است. 

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی در سال‌جاری، پاک کردن چهره شهرها از وجود معتادان رها شده و برخورد با خرده‌فروشان است، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها در این خصوص بتوانیم گام‌های جدید و بهتری برداریم.

مؤیدی تصریح کرد: قول می‌دهیم خرده‌فروشان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان موادمخدر را در کمتر از 15 روز در کشور پاکسازی کنیم اما باید بستر لازم برای نگهداری این افراد توسط مسئولان دیگر فراهم شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر، موادمخدر را ابزار جنگ نرم دانست و گفت: دشمن این امر را هدایت می‌کند تا نشاط و شور را از جوانان بگیرد.

مسیر ترانزیت موادمخدر به سمت دریا گرایش پیدا کرده است

وی با بیان اینکه امروزه با انسداد موفقیت‌آمیز مرزها، مسیر ترانزیت موادمخدر به سمت دریا گرایش پیدا کرده است، گفت: تلاش می‌کنیم در مسیر دریا که هم‌‌اکنون به ترانزیت موادمخدر به غرب تبدیل شده، تقویت شویم و آب‌های آزاد را بر روی کاروان‌های مرگ ببندیم.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول