اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

26 نفر در مسابقه رالی نقشه‌خوانی ویژه ‌تاکسی‌ها شرکت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان گفت: نخستین مسابقه رالی نقشه‌خوانی گروه N ویژه تاکسی‌ها در 28 مهرماه انجام شد که 26 نفر در آن شرکت کردند.

26 نفر در مسابقه رالی نقشه‌خوانی ویژه ‌تاکسی‌ها شرکت کردند

محمدجواد زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: این مسابقه به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش و سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) با همکاری سازمان تاکسیرانی و هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقه سرعت و نوع خودرو ملاک نبود و ملاک امتیازدهی نقشه‌خوانی صحیح، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رسیدن به خط نهایی در زمان مناسب مد نظر قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان خاطرنشان کرد: مسیرهای انتخاب شده به گونه‌ای بود که شرکت‌کنندگان درگیر ترافیک و مبلمان شهری نشده و مسیر انتخاب شده ساده بود و هر اتومبیل با در نظر گرفتن یک فاصله زمانی یک دقیقه‌ای با اتومبیل دیگر حرکت خود را آغاز می‌کرد.

وی افزود: حرکت تاکسی‌ها در سطح شهر منجر به ایجاد فرهنگ‌سازی در میان شهروندان بود و با سه هدف فرهنگ‌سازی ترافیک، آموزش نقشه‌خوانی و نشان دادن مسابقات رالی بود.

زارعی تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقه رالی نقشه‌خوانی را 26 نفر عنوان و تصریح کرد: جوایزی به نفرات برتر اهدا می‌شود که اعتباری بالغ بر 4 میلیون تومان است.

رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری همدان نیز در گفت‌و‌گو با فارس گفت: اتومبیل‌های شرکت‌کننده در فاصله‌های زمانی مجزا به داوران حاضر در مسیر می‌رسیدند که 15 کنترل و ایستگاه داوری در مسیر این مسابقه طراحی شده بود و در این مسابقه راننده و نقشه‌خوان نقش مهمی را ایفا کردند.

محمدامین روحی افزود: همزمان راننده می‌تواند نقشه‌خوان نیز باشد اما اگر نقشه‌خوان به صورت مجزا حضور داشته باشد باعث افزایش دقت و شانس برنده شدن در مسابقه می‌شود.

وی بیان کرد: مسافت مسابقه 28 کیلومتر بود و از استادیوم سعیدیه آغاز شد و در محل استادیوم شهید مفتح به کار خود پایان داد و به دلیل نیاز به مجوز برای تاکسی‌ها در هنگام خروج از شهر این مسابقه در داخل شهر برگزار شد.

رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان همدان اذعان کرد: تمام مسابقات سرعت در پیست برگزار می‌شود و هیچ مسابقه رالی در سطح شهر و یا جاده برگزار نمی‌شود و رالی‌های حرفه‌ای نیز در جاده‌هایی برگزار می‌شود که از قبل قرق شده است.

وی ادامه داد: به دلیل تصحیح برگه داوران، بررسی فاصله‌های زمانی، و تعیین خطاهای انجام شده اعلام نفرات برتر طی چند روز آینده انجام می‌شود و افرادی که دارای کمترین خطا باشند نفرات اول تا سوم را کسب می‌کنند.

روحی در پایان گفت: علاوه بر اعلام نفرات برتر رالی، سه نفر نیز به عنوان تزئین زیباترین خودروها از سازمان تاکسیرانی و شهرداری جوایزی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول