اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی

مهارت اصلاح الگوی مصرف منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: کتاب حسابی مصرف کنیم (مهارت اصلاح الگوی مصرف) به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آینده‌ای نزدیک به چاپ می‌رسد.

مهارت اصلاح الگوی مصرف منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب حسابی مصرف کنیم (مهارت اصلاح الگوی مصرف) دارای سه فصل بوده و فصل نخست آن به کلیاتی در زمینه تعریف اصلاح الگوی مصرف، قناعت، اسراف، صرفه‌جویی و مصرف می‌پردازد.

نویسنده در این بخش به آسیب‌های الگوی مصرف نادرست از منظر اسلام و آسیب‌های فردی، خانوادگی، کشوری و جهانی آن نگاه دقیقی دارد.

نویسنده در فصل دوم به چگونگی شکل‌گیری الگوی مصرف نادرست پرداخته و چرایی و چگونگی الگوی مصرف نادرست را تبیین می‌کند و سپس به مصرف نادرست در کشور ایران می‌پردازد.

شیوه‌های تبلیغات مهمی که برای ایجاد الگوی مصرف نادرست است با چند زیرعنوان از جمله برجسته‌سازی، اغنا، برچسب علمی زدن و پیام‌دهندگان جذاب نیز از دیگر مباحث مطرح شده در فصل دوم این کتاب است.

در فصل سوم مباحثی در زمینه چگونگی پیشگیری از الگوی مصرف نادرست و عرضه الگوی صحیح، راه‌های پیشگیری از مصرف نادرست، راهکارهای ایجاد الگوی مصرف درست در فرزندان، میانه‌روی از دیدگاه‌های دینی و راهکارهای عملی مدیریت اقتصادی مؤثر در خانواده مطرح شده است.

در این کتاب بیشتر تلاش نویسنده تعریف دقیق از الگوی مصرف صحیح، علل و عوامل ایجادکننده الگوی مصرف ناصحیح به لحاظ اقتصادی، روانشناختی بر اساس منابع و متون روانشناسی دینی است.

در مقدمه روایتی از امام صادق در زمینه نقش برنامه‌ریزی در زندگی نقل شده و آمده است: برنامه‌ریزی در زندگی نشانه دین‌داری است.

در فصل نخست تعریفی از اصلاح الگوی مصرف ذکر شده و واژگانی مانند قناعت، اسراف، مصرف و صرفه‌جویی از منظر لغت‌شناسی و اصطلاحی در این فصل تبیین می‌شود.

در بخش اول این کتاب آمده است: اصلاح الگوی مصرف به معنای اصلاح میزان و مقدار الگوی مصرف و درست و به جا مصرف کردن امکانات با توجه به شرایط زمانی و مکانی بوده تا بتوان به بیشترین بهره‌وری دست پیدا کرد.

در بخشی دیگر از این کتاب خاطر نشان شده است: اصلاح الگوی مصرف تنها مسئله اقتصادی نیست بلکه دارای ابعاد فرهنگی و اجتماعی است.

در این بخش آمده است: الگوی مصرف صحیح به معنای مصرف درست و به جا از امکانات با توجه به وضعیت زمانی و مکانی برای رسیدن به بالاترین بهره‌وری است.

در ادامه تصریح شده است: بی‌تردید این الگوی صحیح نقش بسزایی در زندگی عزتمندانه انسان ایفا می‌کند در حالی که غفلت از آن منجر به بروز آسیب‌های بسیاری در ابعاد فردی، اجتماعی و ... می‌شود.

کتاب حسابی مصرف کنیم (مهارت اصلاح الگوی مصرف) توسط محمدرضا بنیانی تالیف شده و با قیمت 2 هزار تومان و تیراژ 3 هزار عدد در 76 صفحه در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چاپ می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول