اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر آلمان در ایران:

سرچشمه‌های جوشان فرهنگ ایران هرگز خشک نمی‌شود

خبرگزاری فارس: سفیر آلمان در ایران گفت: سرچشمه‌های همیشه جوشان فرهنگ و هنر ایران و آلمان هرگز خشک نمی‌شود.

سرچشمه‌های جوشان فرهنگ ایران هرگز خشک نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، برند اربل در مراسم بزرگداشت حافظ با اشاره به افکار گوته و حافظ اظهار داشت: گوته می‌گوید دیوانگی است که هرکس عقیده خود را برتر بداند، اگر معنی اسلام تسلیم به اراده خداوندی است، تمام مردم در خانه خدا در می‌زنیم و تسلیم او می‌شویم.

سفیر آلمان در ایران با بیان اینکه حافظ و گوته، سرچشمه‌های همیشه جوشان فرهنگ و هنر دو ملت هستند، گفت: این سرچشمه‌های همیشه جوشان هرگز خشک نمی‌شود.

وی با اشاره به ساخت و افتتاح بنای یادبود وایمار در شهر وایمار آلمان، گفت: 12 سال قبل این بنا با حضور روسای جمهور ایران و آلمان افتتاح شد، این بنا از دو کرسی عظیم رو‌به‌روی یکدیگر که نشان‌دهنده گفتمان دیروز و امروز حافظ و گوته بوده، تشکیل شده است.

اربل با بیان اینکه امروز این دو کرسی نشان‌دهنده گفتمان دو ملت ایران و آلمان است، تصریح کرد: امروز هر دو ملت در بوته نقد و آزمایش قرار داریم و عبور از این مرحله شکیبایی و بردباری را می‌طلبد اما عواقبی که این شرایط به ‌وجود آورده باعث تاسف است.

وی با بیان اینکه اساس گفت‌وگو در نقاط اشتراک دو ملت ایران و آلمان نهفته است، اضافه کرد: امروز دو ملت آلمان و ایران با مشکلات، موانع و سختی‌هایی رو‌به‌رو هستند و سیاست دیگر زمینه‌های همکاری را گروگان گرفته است.

اریل با تصریح اینکه تاریخ، دو ملت ایران و آلمان را هیچ‌گاه مقابل یکدیگر قرار نداده است، گفت: این دو ملت همواره تبادل‌های پربار و صمیمانه‌ای داشته‌اند،‌ آنها وارث گنجینه‌ای تاریخی و بس ارزنده‌ای هستند و ما باید وارثان امینی بوده، آن ‌را حفظ کرده، افزایش داده و به آیندگان واگذار کنیم.

سفیر آلمان در ایران با بیان اینکه آرزو می‌کنم حوادث روزگار روابط پربار تاریخی ایران و آلمان را تحت تاثیر قرار ندهد، تصریح کرد: دستیابی به این هدف را وظیفه خود می‌دانم و مانند تمام ایرانیان که در اینجا بر سر آرامگاه حافظ آرزویی می‌کنند و تفعل می‌زنند، آرزو می‌کنم حوادث روزگار روابط پربار تاریخی ایران و آلمان را تحت تاثیر قرار ندهد.

به گزارش فارس، مراسم اختتامیه هفته بزرگداشت حافظ با حضور رئیس‌ جمهور، رئیس ‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار فارس، نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد، اجرایی و فرهنگی استان فارس، حافظ‌‌پژوهان، حافظ‌شناسان و جمع کثیری از مردم در حافظیه شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول