اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس کل دادگستری خوزستان:

کمبود نیرو در دادگستری با حضور نیروهای جدید برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: کمبود نیرو در قوه قضائیه زیاد است ولی این کمبود نیرو با استخدام نیروهای جدید برطرف می‌شود.

کمبود نیرو در دادگستری با حضور نیروهای جدید برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام سعید سعدی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه دادستان و معاون دادستان شهرستان شوشتر اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی مسئله‌ای تازه نیست بلکه از خیلی پیش گریبان دادگستری‌ها را گرفته است.

وی با اشاره به کمبود نیرو در خوزستان افزود: در بخش غیرقضایی، دادگستری خوزستان با 48 درصد ظرفیت و در بخش قضایی با 52 درصد ظرفیت کار می‌کند و شهرستان شوشتر با تامین 60 درصد نیروها جایگاه بسیار خوبی نسبت به متوسط استانی دارد.

سعدی تاکید کرد: دادگستری‌ها وارد عرصه‌های جدیدی شده‌اند که به این دلیل نیازمند نیروی انسانی جدید و بیشتر است و به این دلیل باید در راستای استخدام نیروی انسانی اقدام کرد.

وی افزود: استخدام در قوه قضائیه در بخش غیر قضایی توسط دولت و در بخش قضایی توسط رئیس قوه انجام می‌شود که باید با به کارگیری نیروهای نخبه و فرهیخته گامی بلند در راستای رفع مشکلات نیروی انسانی برداشت.

وی با تاکید بر اینکه در دادگستری باید فرد صاحب علم زیادی باشد، خاطر نشان کرد: در دادگستری نیروی قضایی باید به علم و تقوا مزین باشد و به این دلیل انتخاب نیرو در این بخش بسیار دشوار است و باید با دقت نظری ویژه در این باره تصمیم گرفته شود.

سعدی با تاکید بر اینکه عدالت قاضی بسیار مهم است، افزود: عدالت قاضی تنها یک مرتبه از عدالت ولی‌فقیه کمتر است و به این دلیل باید در این عرصه تلاش زیادی شود تا نیروهایی عادل و باتقوا انتخاب شود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول