اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی در ‌اجلاس خبرگزاری فارس ـ 6

‌«فارس» ‌سنگر نظام در مقابله با جنگ نرم ‌دشمن‌ است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد مقدس ‌از «خبرگزاری فارس» ‌به عنوان سنگر نظام در مقابله با جنگ نرم ‌دشمن‌ یاد کرد و گفت: خبرگزاری فارس ‌باید به عنوان یک سنگر عظیم نظام در حوزه میدان اطلاع‌رسانی فعالیت کند.

‌«فارس» ‌سنگر نظام در مقابله با جنگ نرم ‌دشمن‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در هشتمین اجلاس سراسری خبرگزاری فارس در مشهد مقدس با ارزیابی ‌موقعیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه مسائل اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی اظهار کرد: اگر بخواهیم موقعیت ایران را از نظر سیاسی مقایسه کنیم، در ردیف کشورهایی قرار داریم که با وجود مشکلات اقتصادی، ثبات در ‌کشور حاکم است و در مسائل سیاسی با ثبات‌تر از کشور ما کشور دیگری وجود ندارد. اما در عرصه‌های بین‌المللی مشکلاتی را استکبار جهانی بوجود آورده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: کشوری همانند جمهوری اسلامی ایران پیدا نمی‌شود که در موقعیت سیاسی باثبات باشد و این موقعیت در مقام ارزیابی با سایر کشورها، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بی‌نظیر قرار داده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مشکلاتی که در جبهه‌های مختلف توسط دشمنان به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد، افزود: از جنگ تحمیلی هشت ساله تا فتنه‌های تجزیه کشور و برخوردهای مسلحانه ‌‌منافقین و برخوردهای سیاسی جریان مدیریتی نظام در این بستر 33 ساله حوادث و رویدادهای فوق‌العاده شدیدی به وقوع پیوسته، اما همچنان این نظام مثل کوه ایستاده و استوار است.

وی تصریح کرد: نظامی همانند جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست داخلی قوی و نیرومند ایستاده است ولی در عرصه بین‌المللی تمام قدرت‌های دنیا در صف مبارزه با ما قرار گرفته‌اند، اما به لطف الهی آنها شکست خوردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رویارویی‌های مختلف در عمر 33 ساله نظام جمهوری اسلامی ما را در موضع جنگ قرار داده است و مسئله مقابله با این بحران‌ها به عنوان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی نخستین جریانی است که در این زمینه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: جریان بحران تمام میدان‌ها، زندگی را تحت تاثیر قرار داده است و امروز جریان خبر نیز به عنوان جریانی که بتواند به اصل رویارویی و دفاع نیز سرویس‌‌دهی کند به وسط میدان آمده ‌و بحث خبر و اطلاع‌رسانی در موقعیت دشمن قرار گرفته و متمرکز شده است.

وی با بیان مطلب فوق افزود: اکنون نیز بحث خبر و اطلاع‌رسانی به میدان جنگ آمده است و با انواع تاکتیک‌ها در مقابله با ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خبرگزاری فارس نیز باید به عنوان یک سنگر عظیم نظام در حوزه میدان اطلاع‌رسانی فعالیت کند، ا فزود: در خبرگزاری فارس و مدیریت ‌این خبرگزاری، باید این احساس باشد که در میدان جنگ و صف اول جنگ قرار دارند و جریان خبر را به عنوان ابزار قوی مقابله با دشمن قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر این موضع‌شناسی به عنوان خبرگزاری ارزشی فارس به وجود آید، امر مهمی قلمداد می‌شود نه اینکه به عنوان جریان اطلاع‌رسانی بی‌تفاوت تنها در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت کند‌ بنابراین باید در عرصه جنگ و صف اول میدان جنگ با دشمنان این خبرگزاری حضور فعالی داشته باشند. 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در صورت ادامه این روند خبرگزاری فارس برای نظام به سنگری تبدیل می‌شود که اردوگاه دشمن‌ستیز خواهد بود و اینجا به عنوان معبد، مجاهدپرور، شهیدپرور و میدان جهاد فی‌سبیل‌الله مبدل می‌شود و تنها از تشکیلاتی که فقط کار اطلاع‌رسانی انجام می‌دهد فاصله می‌گیرد.

وی به تاکتیک‌‌های دشمنان در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: تاکتیک اول به عنوان تاکتیک حذف مطرح است؛ زیرا امروز در خبرگزاری‌های استکباری دنیا مسئله حذف اخبار به عنوان تاکتیک مهمی قلمداد می‌شود.

علم‌الهدی با اشاره به تاکتیک دوم به عنوان تاکتیک اطلاع‌رسانی افزود: در این زمینه مردم در سایه کلی‌بافی و کلیات اخبار توسط دشمنان قرار می‌گیرند که از اصل خبرها جا می‌مانند.

وی در ارتباط با تاکتیک سوم نیز افزود:‌ در تاکتیک سوم به عنوان تاکتیک زمان‌بندی، خبرها بلوکه شده و دشمنان در زمان خاص مورد نظر خود آن خبر را پخش می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تاکتیک چهارم را تجزیه اخبار عنوان کرد و افزود: در این تاکتیک هر قسمت از اخبار را با این خصوصیت به مخاطب منتقل می‌کنند که دقیقا اهداف شیطانی خود را محقق کند.

وی تاکتیک موجی را تاکتیک پنجم دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: در این تاکتیک خبر و جریان عادی را به صورت یک جریان خاص که موجی را در دنیا ایجاد می‌کند مطرح می‌کند.

وی در ارتباط با تاکتیک ششم افزود: در تاکتیک تبخیر شایعات با خبر  درآمیخته می‌شود و چاشنی خبر و شایع توسط دشمنان به خورد مردم داده می‌شود.

علم‌الهدی در ارتباط با تاکتیک هفتم به عنوان تاکتیک بازگشتی گفت: در این تاکتیک جریانی و توطئه‌ای در خارج از کشور اتفاق می‌افتد اما به دلیل برخورد خاص در داخل کشور این توطئه نشر جهانی پیدا می‌کند یعنی به نحوی خبر را منعکس می‌کنند که ضمیمه توطئه گویا در داخل کشور اتفاق افتاده است.

امام جمعه مشهد به مشکل کنونی داخل کشور در خصوص استفاده از تاکتیک‌های بازگشتی اشاره کرد و گفت: سایت‌های نسنجیده و جریان‌های ناپخته بیشتر از تاکتیکی بازگشتی استفاده می‌کنند و اخبار را به صورت یک نشر جهانی منعکس می‌کنند.

وی تاکتیک هشتم را تاکتیک دروغ بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: خبر صددرصد دروغ در این تاکتیک با ژستی مطرح می‌شود که افراد در مورد اخبار شک می‌کنند.

وی تاکتیک نهم را تاکتیک وارونه سازی اخبار عنوان کرد که در این تاکتیک توسط دشمنان اخبار نادرست به صورت جهانی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه در میدان جنگ نرم دشمن شما برادران و خواهران خبرگزاری فارس در صف مقدم قرار دارید گفت: مشکلی که امروز در فضای مجازی اتفاق افتاده است اکثریت جریان‌های فضای مجازی ضدما و مخالف ما هستند و این موضوع در سایت‌های داخلی و خارج از کشور صدق می‌کند.

* بعضی خبرگزاری‌ها، میدان حاکمیت جریان‌های سیاسی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بوده‌اند

امام جمعه مشهد تاکید کرد: همانطور که مشاهده می‌کنید یک خبرگزاری کشور از ابتدای نظام تاکنون، با تعویض دولت‌ها و جریان‌ها تغییر پیدا کرده است و در آب و هوای خاصی خبرسازی می‌کند.

علم‌الهدی ادامه داد: این مسئله مربوط به خبرگزاری کوچک نیست زیرا در این کشور که در جنگ نرم با دنیا در حال جنگ هستیم متاسفانه بعضی خبرگزاری‌ها میدان حاکمیت جریان‌های سیاسی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بوده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ جریان‌های ضد ایرانی خارج از کشور با تاکتیک اطلاع‌‌رسانی و خاکریز خبرسازی با ما در حال جنگ هستند و با جریانات مدیریتی نظام مشکل دارند. 

وی با اشاره به بعضی از سایت‌های اطلاع‌رسانی نیز در عرصه داخل در خاکریز دشمن قرار گرفته‌اند گفت: بعضی از نظام پول می‌گیرند اما آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

امام جمعه مشهد گفت: در این موقعیت است که یک خبرگزاری همانند خبرگزاری ارزشی فارس که می‌خواهد در مسیر نظام حرکت کند رسالت خطیری پیدا می‌کند.

وی ترور شخصیت را مهمتر از ترور اشخاص دانست و عنوان کرد: دشمنان در برهه کنونی ترور شخصیت‌ها را اهداف خود قرار می‌دهند و ترور اشخاص به ضرر دشمنان است.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول