اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌قائم‌مقام ‌آستان قدس رضوی در اجلاس ‌خبرگزاری فارس ـ 4

رسانه‌ها قدرتمندترین ابزار در فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی هستند

خبرگزاری فارس: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز رسانه‌ها قدرتمندترین ابزار در عرصه فرهنگسازی و انتقال اطلاعات و اخبار هستند.

رسانه‌ها قدرتمندترین ابزار در فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد علوی صبح امروز در هشتمین اجلاس خبرگزاری فارس که در هتل گلستان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز رسانه‌ها قدرتمندترین افراد در انتقال اطلاعات و فرهنگسازی برای جامعه هستند و در این راستا می‌توان گفت: تکنولوژی رسانه‌ها و انتقال اخبار سبب شده است که مرزهای رسانه‌ای برداشته شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اگرچه مرزهای جغرافیایی وجود دارد اما رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی خود مرزهای رسانه‌ای را برداشته‌اند و همه افراد می‌توانند از اطلاعات و اخبار روز جهان اطلاع پیدا کنند.

علوی در بخشی از سخنان خود به تکنولوژی دشمن در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: دشمن اگر چه در عرصه تکنولوژی، اطلاع‌رسانی و خبر از ابزارهای قدرتمندی استفاده می‌کند اما نوع خبر و محتوای آن مورد قبول عامه مخاطبان نیست.

وی در بیان مشکلات فضای رسانه‌ای غرب نداشتن دین و مذهب و اخلاق را از جمله دلایل شکست رسانه‌های غربی در جذب مخاطب با وجود تکنولوژی‌های قوی عنوان کرد و افزود: آنچه که در رسانه‌های غربی مشهود است نداشتن آراستگی اخبار به فضایل و پرهیز از رذائل اخلاقی است.

علوی گفت: فضای رسانه‌ای غرب به دنبال منافع شخصی، استعمار و استثمار هستند که این خود مانع جذب مخاطب می‌شود.

وی خطاب به فعالان عرصه خبری گفت: ما نیز باید در اطلاع‌رسانی و دادن اخبار از رذایل اخلاقی دوری کنیم چرا که اگر روزی اخبار رسانه‌ها مبتلا به دروغ، تهمت، نشر اکاذیب و دیگر رذایل اخلاقی باشد ما نیز به بیماری فضای رسانه‌ای غرب مبتلا می‌شویم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: داشتن دین و مذهب نیز در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی نقش مهمی دارد و اکنون اگر امروز شاهد افسردگی و توسعه آن در جوامع غربی هستیم مهم‌ترین دلیل آن توجه نکردن به دین و مذهب است.

وی در پایان آراسته بودن اخبار را به فضائل اخلاقی را مهم‌ترین عامل در جذب مخاطب عنوان کرد و گفت: اگر رسانه‌ها بتوانند همان سنت رسول‌الله را در محتوای خود ارائه دهند و در این ارتباط از خودکامگی‌ها پرهیز کنند پیام و محتوای خبری آنها در میان دیگر رسانه‌ها در جذب مخاطب قالب می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول