اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مخترعان مازندرانی بلوک نبشی ساختند

خبرگزاری فارس: دو مخترع جوان مازندرانی در فریدونکنار برای نخستین بار بلوک قائمه نبشی ساختند.

مخترعان مازندرانی بلوک نبشی ساختند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، دو برادر و خواهر جوان فریدونکناری توانستند در اقدامی مبتکرانه دست به اختراع نوعی بلوک جدید با نام بلوک قائمه بزنند.

این طرح در خانواده رحیمی مورد پیگیری و ساخت قرار گرفته و مراحل عملیاتی شدن آن در شهرستان فریدونکنار اجرا شده است.

سعید رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدونکنار گفت: این طرح که به عنوان یک پلان پیوسته است از برجستگی‌ها و ویژگی‌های زیادی برخوردار است که مهم‌ترین آن افزایش بازدهی در کار نام برد.

مخترع جوان مازندرانی بیان داشت: از مزیت‌های کاربرد این طرح این است که در گوشه‌های دیوار و سایر مکان‌هایی که برای اجرا نیاز به دیوارهای قائمه دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته رحیمی خاصیت عمده این بلوک این است که سبک و در کاهش زمان و کاهش هزینه و ایستایی و مقاومت سازه‌ای موثر است.

وی با تاکید بر اینکه این بلوک زاویه اتاق‌ها را قائم و بازدهی کار را زیاد می‌کند، اظهار داشت: این طرح میزان مصرف صوت، سیمان، جهت قفل و بست و ترمیم شکستگی را کم می‌کند.

وی ادامه داد: با اختراع این طرح که به عنوان بلوک قائمه نام برده شده در گوشه‌های یا زوایای دیوار به جای استفاده از دو بلوک به طور همزمان از یک بلوک قائمه استفاده می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: موادی که در این طرح مورد استفاده قرار گرفته پوکه معدنی، سیمان، یونولیت که پوکه معدنی یک سنگ پوکه‌ای که به ظاهر سنگین ولی باطناً خیلی سبک است که استفاده از ابزارآلات مختلف می‌توان آن را پودر کرد.

وی گفت: خصوصیات ویژه این بلوک سبک‌سازی در آلات ساختمان‌سازی است.

مخترع جوان فریدونکناری اذعان داشت: یکی دیگر از وسایل مورد نیاز سیمان است که انواع مختلفی دارد.

رحیمی درباره طرحش گفت: یک قالب چوبی که دارای سه سوراخ مستطیلی که این منفذهای مستطیلی با استفاده از یونولیت پر می‌شود که با قرار دادن یونولیت در مکان‌های مورد نظر و با آماده کردن ملات که با استفاده از سیمان و پوکه معدنی درست می‌شود و ملات را در قالب مورد نظر ریخته و طی 24 ساعت به آن استراحت می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه با سوزاندن یونولیت سه منفذ موجود در قالب خالی شده و بلوک از قالب خارج می‌شود که اندازه‌های زاویه‌های آن 90 درجه و اندازه‌های مختلفی دارد.

رحیمی تصریح کرد: به دلیل یکپارچه کردن یعنی اتصال دو دیوار به هم نیروی جانبی افزایش می‌یابد و در نتیجه به پایداری سازه کمک می‌کند و از ایجاد تخریب در برابر زلزله جلوگیری می‌شود.

به گزارش فارس، سعید رحیمی توانسته این طرح را به همراه خواهر کوچکترش هاجر رحیمی بسازد و با شماره 38708288 به ثبت برساند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول