اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 قم:

دفاع از انقلاب نخستین خواسته شهدا از ماست

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه قم گفت: دفاع از انقلاب نخستین خواسته شهدا از مردم شریف ایران بوده است زیرا تا زمانی که ما در خط ولایت و امامت باشیم انقلاب ما آسیب نخواهد دید.

دفاع از انقلاب نخستین خواسته شهدا از ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمود ملکی در مراسم اعزام 220 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه قم به اردوی راهیان نور که صبح امروز در سالن شهید اخلاقی سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور اقدامی ارزشی و فرهنگی است که تأثیرات فراوانی بر دانش‌آموزان و فرهنگیان خواهد داشت.

وی افزود: افراد زیادی برای تشکیل کاروان‌ها و اعزام آن‌ها به مناطق جنگی تلاش می‌کنند که در این زمینه همکاری گسترده آموزش و پرورش با سپاه ستودنی است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه قم با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی بسیار منظمی به منظور اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور صورت گرفته است گفت: حضور در این اردوها توفیق بزرگی است که نصیب برخی از دانش‌آموزان می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته حضور در این‌گونه برنامه‌ها تأثیر فراوانی بر رفتار و عملکرد دانش‌آموزان داشته است.

ملکی با تاکید بر تقویت ارتباط با خداوند افزود: یکی از راهکارهای تقویت این ارتباط حضور در کنار مرقد شهداست زیرا آن‌ها جزو بهترین بندگان خداوند بوده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه قم خاطر نشان کرد: وظیفه دانش‌آموزان در این برنامه‌ها، حفظ نظم و همکاری با دست‌اندرکاران است زیرا برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای این اردوها صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی که در قالب اردوهای راهیان نور تدارک دیده شده‌اند گفت: دانش‌آموزان باید با برنامه‌ریزی منظم و مدون نهایت استفاده را از این برنامه‌ها داشته باشند.

ملکی با تاکید بر حضور با بصیرت دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور تصریح کرد: شما باید خاطرات خود را از این برنامه‌ها به سایر دانش‌آموزان و هم‌کلاسان منتقل کرده و از این طریق به گسترش فرهنگ جهاد و شهادت کمک کنید.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه قم بیان داشت: حضور در مناطق جنگی و عملیاتی خسته‌کننده نیست اما باید نهایت بهره را از سه روز حضور در این اردو داشت.

وی با اشاره به خواسته‌های اصلی شهدا که در وصیت‌نامه‌های آن‌ها وجود دارد گفت: دفاع از انقلاب نخستین خواسته شهدا از مردم شریف ایران بوده است زیرا تا زمانی که ما در خط ولایت و امامت باشیم انقلاب ما آسیب نخواهد دید.

ملکی افزود: امروز دشمن به وسیله ابزارهای گوناگون تهاجم فرهنگی را پیگیری می‌کند و حملات خود را نیز بر روی ولایت فقیه متمرکز کرده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه قم با بیان اینکه مردم ایران همواره ولایت‌مدار بوده‌اند خاطر نشان کرد: امروز هم ملت ما پیرو ولایت بوده و این مسیر را رها نکرده‌اند.

وی بیانات رهبری را چراغی برای یافتن مسیر حق توصیف و ابراز کرد: در جهان امروز توانایی‌های علمی و تکنولوژی موجب قدرت بیشتر هر کشور در سطح بین‌المللی می‌شود بنابراین با توجه به پیشرفت‌های علمی اخیر جمهوری اسلامی، دانش‌آموزان نیز باید تلاش کنند این مسیر را ادامه داده و به رتبه‌های نخست جهانی در زمینه تولید علم برسند.

ملکی با تاکید بر مسئله حجاب و عفاف عنوان داشت: شهدا برای پاسداری از این عفاف و حجاب گام در مسیر شهادت نهادند و زنان و دختران ایران زمین نیز باید با حفظ این گوهر درونی راه آن‌ها را ادامه داده تا مبارزه عملی با دشمنان را تحقق بخشند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه قم افزود: سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع)، نواحی مقاومت بسیج، مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان قم و سایر دست‌اندرکاران تلاش زیادی برای برگزاری اردوهای راهیان نور کرده و امیدواریم این ظرفیت‌ها در آینده افزایش یابند.

وی اضافه کرد: امیدواریم مجموعه اقدامات صورت گرفته موجب رضایت خداوند و عنایات حضرت ولی عصر(عج) قرار گرفته و اجر و ثواب این کار در پرونده اعمال همه دست‌اندرکاران به ثبت برسد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول