اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر:

28 کاروان از بوشهر به حج عمره اعزام شده‌‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: امسال 4 هزار و چهار نفر در قالب 28 کاروان از استان بوشهر عازم حج عمره مفرده شدند.

28 کاروان از بوشهر به حج عمره اعزام شده‌‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سلمان بحرانی صبح امروز در دیدار کارگزاران حج با استاندار بوشهر اظهار داشت: همچنین 120 تا 130 کاروان هم به عتبات عالیات اعزام کردیم که این کاروان‌ها در دو دوره دو ماهه اعزام شدند.

وی افزود: به طور میانگین روزی دو دستگاه اتوبوس از استان بوشهر برای زیارت عتبات عالیات عازم عراق می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر با بیان اینکه هزینه سفر عتبات عالیات برای هر نفر از استان بوشهر 500 هزار تومان است، بیان کرد: به دلیل استقبال کم، اعزام عتبات به صورت هوایی نداریم اما پیگیر هستیم تا پروازهای کوچک را برای این امر اختصاص دهیم.

بحرانی گفت: در حال حاضر 18 دفتر ویژه انجام مناسک حج و زیارت عتبات عالیات در استان بوشهر داریم و 15 دفتر دیگر نیز در حال اخذ مجوز و تاسیس هستند.

این مقام مسئول گفت: زائران بوشهری در قالب پنج کاروان و 40 نفر عوامل اجرایی از بوشهر با هواپیمای «ایران ایر» راهی جده عربستان می‌شوند.

وی افزود: از مجموع 733 نفر اعزامی، 431 نفر مرد، 32 نفر زن و جوان‌ترین زائر 18 سال و پیرترین زائر نیز یک خانم 85 ساله است.

رئیس سازمان حج و زیارت بوشهر تصریح کرد: روز دهم مهر ماه دو کاروان و روز یازدهم مهر ماه نیز سه کاروان حجاج بوشهری از فرودگاه بین‌المللی بوشهر راهی جده عربستان می‌شوند.

بحرانی گفت: از دشتستان 147 نفر، گناوه 147 نفر و از شهرستان‌های بوشهر، دشتی، کنگان، دیر و جم نیز دو کاروان 147 نفره و 195 نفره راهی سفر معنوی حج می‌شوند.

وی با بیان اینکه یک کاروان 95 نفره اهل سنت نیز از استان بوشهر راهی خانه خدا می‌‌شوند خاطر نشان کرد: با وجود کم شدن سهمیه حج تمتع در کل کشور سهمیه هفت کاروانی بوشهر نیز به پنج کاروان کاهش یافت.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول