اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

ذخیره‌سازی 1500 تن نمک در اردبیل

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: برای استفاده در فصل زمستان یک هزار و 500 تن نمک ذخیره‌سازی شده است.

ذخیره‌سازی 1500 تن نمک در اردبیل

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این میزان ذخیره‌سازی نمک برای فصل زمستان 40 درصد بیشتر از نیاز ماست.

وی در ادامه از آمادگی ماشین‌آلات سنگین شهرداری برای برف‌روبی در زمستان خبر داد و گفت: تمام این ماشین‌‌آلات برای کارکرد در فصل زمستان آماده هستند.

این مسئول همچنین از آمادگی فعالیت پنج دستگاه گریدر، چهار دستگاه نمک‌پاش، 18 دستگاه کمپرسی ملکی و 30 دستگاه کمپرسی استیجاری برای برف‌روبی شهر اردبیل خبر داد.

شهردار اردبیل گفت: هفت دستگاه تیغه برف‌روبی نیز در این ایام به کارگیری می‌شود.

بدری اضافه کرد: با همکاری بخش خصوصی 22 دستگاه برف‌روبی و 88 دستگاه کمپرسی مورد نیاز تامین و 19 دستگاه لودر تدارک دیده شده تا بدون هیچ گونه مشکلی بحث خدمات‌رسانی در زمستان ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: ما تنها مشکل تامین گریدر داریم که با اجاره کردن هشت دستگاه گریدر مشکلات برف‌روبی ما در زمستان سال جاری برطرف خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: تاکنون با صاحبان شش دستگاه گریدر توافق کردیم که گریدورهای آنها به مدت چهار ماه از ابتدای آذر تا پایان اسفند در اختیار شهرداری باشند.

شهردار اردبیل افزود: با قرارداد ماهانه با این دستگاه‌‌های سنگین و تضمین آنها برای کمک به امر برف‌روبی انتظار داریم زمستان امسال به مشکلی برنخوریم.

پیش‌بینی 4 مخزن دخیره نمک در پل‌های روگذر

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در فصل زمستان برف‌روبی پل‌های رو‌گذر تا قبل از حضور مردم در خیابان‌ها از اولویت جدی است به طوری که پیش‌بینی‌های لازم در قالب اکیپ‌های برف‌روبی در این مناطق و پل‌ها پیش‌بینی شده و اقدامات لازم به موقع انجام می‌گیرد.

وی افزود: امسال چهار مخزن در پل‌های روگذر شهر اردبیل تعبیه و نصب شده است تا در ساعات مختلف کارگران شهرداری در نمک‌پاشی خود با مشکل مواجه نشوند.

بدری خاطرنشان کرد: اگر به طور متوسط پنج مرحله بارش برف را در زمستان شاهد باشیم هزینه پیش‌بینی شده برای برف‌روبی حدود یک میلیارد تومان خواهد بود.

شهردار اردبیل بیان داشت: کل مساحت شهر اردبیل 6 هزار و 300 هکتار است که 2 هزار هکتار آن معابر و شوارع شهر است، از این رو اگر ما تمام نیروهای شهرداری را بسیج کنیم شاید در طی یک هفته نیز نتوان برف‌روبی را انجام داد.

وی در پایان سخنان خود از شهروندان خواست از ریختن برف انباشت شده در حیاط و پشت بام منازل خود به کوچه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول