اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 10 سال

طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز بازنگری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اهواز پس از 10 سال خبر داد.

طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز بازنگری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار داشت: 10 سال از مطالعات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز می‌گذرد و بسیاری از اطلاعات به دست آمده در آن زمان با واقعیت‌های کنونی شهر اهواز همخوانی ندارد از این رو ضروری است بازنگری و به روز شود.

وی کلان شهر اهواز را یکی از مهمترین شهرهای صنعتی کشور دانست و افزود: در زمان بررسی طرح جامع  کاهش آلودگی هوای شهر اهواز، پدیده گردوغبار که امروز با آن گرفتاریم مورد مطالعه قرار نگرفته وتعداد خودروها از آن زمان تا کنون بسیار افزایش یافته است. همچنین در این سال‌ها، تغییر سوخت از مازوت به گاز طبیعی و برعکس در فرایند برخی از صنایع مهم استان رخ داده واجرای طرح آماک در مجموعه نفت مورد مطالعه و در برخی از واحدهای نفتی به مرحله اجرا درآمده است از این رو لازم است طرح جامع کاهش آلودگی هوا بازنگری و مطابق شرایط کنونی تنظیم شود.

لاهیجان‌زاده خاطرنشان کرد: در بازنگری این طرح گره‌های کاری و توفیقات این مطالعه مورد بررسی و بازنگری قرار خواهد گرفت وطرح‌ها و پیشنهادات جدید نیز به آن اضافه می‌شود تا بتوان از این طرح به عنوان سند راه برای برنامه‌ریزی در زمان معین استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، مطالعه طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اهواز در سال 1381توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام و در بین مطالعات انجام شده در سایر کلان شهرهای کشور به عنوان جامع ترین و بهترین مطالعه معرفی گردیده است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول