اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

نامه‌های مردمی سفرهای رئیس جمهور در 6 حوزه بررسی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری از بررسی نامه‌های مردمی تقدیمی به رئیس جمهور در شش حوزه در این استان خبر داد.

نامه‌های مردمی سفرهای رئیس جمهور در 6 حوزه بررسی شد

اسفندیار قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: نامه‌های مردمی تقدیمی به رئیس جمهور در سفرهای استانی هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری در حوزه‎های مسکن، اشتغال، مساعدت‌های مالی، دارو و درمان، ازدواج و اداری بوده‌اند.

وی افزود: در حوزه مسکن اجرای طرح مسکن مهر، پرداخت تسهیلات بانکی، احداث مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و ساخت خانه از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیری شده است.

قربانی ادامه داد: در حوزه اشتغال تأسیس و راه‎اندازی صندوق مهر امام رضا(ع)، پرداخت تسهیلات بانکی، احداث واحدهای صنعتی، اجرایی شدن طرح نهضت توسعه کشاورزی، صدور موافقت اصولی بهره‎برداری برای طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزایی از سوی دستگاه‌های اجرایی استانی، استخدام از طریق دستگاه‌های اجرایی با برگزاری آزمون طبق مقررات و تهیه سند راهبردی اشتغال برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اشتغالزایی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حوزه مساعدت‌های مالی، اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، توزیع سهام عدالت، پرداخت سود سهام عدالت، حمایت بیمه‌ای از اقشار کم درآمد، پرداخت تسهیلات بانکی، پرداخت کمک‌های بلاعوض، افزایش مستمری افزاد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه دارو و درمان نیز، کمک و حمایت مالی به‌منظور صدور دفترچه بیمه، دارو و درمان برای تمامی عشایر، روستاییان و شهروندان ایرانی، تأسیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، اجرایی شدن طرح پزشک خانواده، راه‌اندازی سامانه و صدور کارت دارو و درمان برای کمک با نیازمندان، پرداخت هزینه بابت مداوای بیماران خاص و پرداخت تسهیلات بانکی با نیازمندان عملیاتی شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: در حوزه ازدواج نیز، پرداخت تسهیلات بانکی به زوجین، پرداخت هدایا و کمک‌های بلاعوض موردی به نیازمندان، تأمین بخشی از اثاثیه و جهیزیه زوج‌های زیرپوشش نهادهای حمایتی انجام شد.

وی افزود: در حوزه اداری نظارت و پیگیری نسبت به پاسخگویی به تمام نامه‌های مردمی تقدیمی به رئیس جمهور از سوی کارشناسان سامانه ارتباطی مردم و دولت از طریق سامد با تلفن 115 صورت گرفت.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول