اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار آیت‌الله صفایی با خانواده شهید شیرعلی جعفری صورت گرفت

یادی از شهید جنگ‌های نامنظم و همرزم شهید چمران

خبرگزاری فارس: نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه دیدارهای هفتگی، این هفته با خانواده شهید شیرعلی جعفری،‌ شهید جنگ‌های نامنظم و همرزم شهید چمران دیدار کرد.

یادی از شهید جنگ‌های نامنظم و همرزم شهید چمران

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در این دیدار خانواده شهید شیرعلی جعفری را مورد تفقد قرار داد و در ادامه اظهار داشت: با مجاهدت‌ها و خدماتی که رزمندگان انقلاب اسلامی برای دفاع از مرزهای کشور در جنگ تحمیلی انجام دادند، امروز همه ما وظیفه داریم یادشان را گرامی بداریم و خانواده‌هایشان را تکریم کنیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به رشادت‌ها و شجاعت‌های فرماندهان ایرانی در عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی گفت: خدمتی که شهید چمران به جنگ‌های نامنظم در مناطق زهند، سوسن گرد و بوستان کرد، تاریخی بود.

بوشهری در ادامه افزود: دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران یک وظیفه و تکلیف است که موجب سعادتمندی افراد می‌شود.

در ابتدای این دیدار بردار شهید شیرعلی جعفری به بیان خاطرات پرداخت و گفت: ما هر سه برادر همزمان با هم به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام شدیم و شهید که متولد سال 1341 فردی با ایمان و با تقوا و عضو فعال بسیج در پایگاه مقاومت محمد رسول‌الله بوشهر بود، ضمن اینکه مسئولیت هیئت مذهبی و عزاداری در محله باغ زهرا را بر عهده داشت، به عنوان ذاکر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مداحی می‌کرد.

بردار شیرعلی جعفری بیان کرد: شهید در سن 18 سالگی در عملیات‌های مختلف حضور داشت و در سه مرحله داوطلبانه برای شناسایی و خنثی‌سازی میدان مین لبیک گفت و در کنار شهید مصطفی چمران و شهید علیرضا ماهینی به عنوان چریک و گروه ضربت جنگ‌های نامنظم حضور فعال داشت که در عملیات بوستان در تاریخ 1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ادامه این دیدار سید حسین صفوی همرزم شهید با بیان اینکه در دو مرحله رزمندگان عضو انجمن فدائیان اسلام بوشهر به جبهه عازم شدند گفت: 380 نفر در مرحله اول از بوشهر اعزام شدند که شهیدان پژنگ، محمدی باغملایی و ماهینی با این گروه عازم جبهه نبرد حق علیه باطل شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: سردار شهید علیرضا ماهینی به عنوان مظلوم‌ترین شهید جنگ‌های نامنظم بود.

صفوی از چاپ کتابی به نام «مالک اشتر» به منظور پاسداشت رشادت‌های سردار جنگ‌های نامنظم شهید علیرضا ماهینی، در بوشهر خبر داد.

در این دیدار حجت‌الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام سید نعمت‌الله رکنی مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر، صفر آریانپور معاون هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و سید طاهره بیگم‌جاویدی‌بوشهری مسئول کمیسیون امور بانوان شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول