اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

چهره محرومیت در مناطق روستایی لرستان باید برطرف شود

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: به دنبال رفع چهره محرومیت در برخی از مناطق روستایی و دور دست لرستان هستیم.

چهره محرومیت در مناطق روستایی لرستان باید برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب الله دهمرده پیش از ظهر امروز در بازدید از مناطق محروم شهرستان الیگودرز در جمع خبرنگاران گفت: اولویت اصلی مدیریت ارشد و دستگاه‌های اجرایی استان لرستان محرومیت‌زدایی از چهره مناطق روستایی و دورافتاده لرستان و ایجاد امکانات مورد نیاز رفاهی، خدماتی، فرهنگی، تفریحی و اقتصادی برای مردم است.

وی با بیان اینکه تمام سعی و تلاش مجموعه مدیریت اجرایی استان لرستان برای رفع محرومیت در لرستان است، گفت: زمینه سازی برای تامین رفاه و آسایش مردم لرستان به ویژه اهالی مناطق محروم و روستاه‌های دورافتاده در راستای سیاست خدمت‌رسانی بی‌منت و گسترده دولت و نظام به مردم است.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به عقب ماندگی تاریخی لرستان در برخی از زمینه‌ها و زیرساخت‌ها گفت: مشکلات و محرومیت‌های موجود در لرستان یک شبه ایجاد نشده که بتوان یک شبه همه آنها را رفع کرد، بلکه زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه هنوز مشکلات و کمبودهای زیادی در استان وجود دارد، افزود: رفع مشکلات و کمبودهای استان لرستان نیازمند انجام یکسری اقدامات و طرح‌های زیربنایی و زیرساختی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی و خدماتی است که به طور طبیعی بهره‌مندی از مزایایی این قبیل اقدامات در کوتاه مدت میسر نمی‌شود.

دهمرده با بیان اینکه امروز استان لرستان به یک کارگاه توسعه و پیشرفت تبدیل شده است، گفت: درهمین ارتباط سال گذشته طرح‌های عمرانی ملی و زیرساختی بزرگی همچون سه طرح راه آهن در حوزه‌های خرم‌آباد، بروجرد، ازنا و الیگودرز و آزاد راه خرم‌آباد ـ اراک با حضور رئیس جمهوری در این استان آغاز شد که این اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌های بزرگ نقش موثری در رفع کمبودها و مشکلات زیرساختی استان لرستان برای توسعه همه جانبه دارد.

دهمرده در ادامه در بازدید از جاده دسترسی به امامزاده محمد بن حسن(ع) الیگودرز گفت: این اما‏مزاده در نقطه‎ای صعب‏العبور در جنوب شرقی استان لرستان واقع شده که حتی موتورسیکلتی نمی‎توانسته از آن عبور کند و اهالی این منطقه برای عبور و مرور ازحیوانات استفاده می‎کردند.

وی با بیان اینکه از نقاط مختلف کشور به ویژه اصفهان برای زیارت این امامزاده با امکانات محدود به این منطقه می‎آمدند، گفت: 12 کیلومتر از مسیر دسترسی به این امامزاده در کمتر از یک ماه آسفالت شده است.

استاندار لرستان گفت: تعریض و بهسازی این راه دسترسی در کمتر از یک ماه نشان از این دارد که غیرممکن وجود ندارد و همه چیز در برابر اراده آدمی ممکن می‌شود.

دهمرده خاطرنشان کرد: در حال حاضر 46 کیلومتر از مسیر دسترسی به امامزاده محمدبن حسن(ع) الیگودرز تعریض شده که با همکاری قرارگاه خاتم‎الانبیا به زودی کار آسفالت آن شروع می‌شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول