اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سال تحصیلی جاری

دانشگاه تبریز 240 دانشجوی استعداد درخشان پذیرش کرد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از پذیرش240 دانشجوی استعداد درخشان بدون آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه تبریز 240 دانشجوی استعداد درخشان پذیرش کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حمیدرضا قاسم‌زاده با بیان اینکه از این تعداد 215 نفردر مقطع کارشناسی ارشد و 25 نفر در مقطع دکتری برای ادامه تحصیل پذیرفته شدند، گفت: در سال‌جاری بیش از 740 نفر متقاضی استفاده از سهمیه استعداد درخشان برای پذیرش بدون آزمون در دانشگاه تبریز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز از محل سهمیه استعدادهای درخشان و مطابق با ماده 2 آیین نامه شماره 3536/21 اقدام به پذیرش این دانشجویان کرده است، افزود: بیشترین تعداد متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد به رشته مدیریت اجرایی و در مقطع دکتری به رشته‌های کشاورزی تعلق داشته است.

قاسم‌زاده در ادامه به برخی تسهیلات ارائه شده به دانشجویان استعدادهای درخشان در دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت پرداخت وام، پاداش نقدی، پرداخت کمک هزینه ارائه مقاله در کنفرانس‌ها و سمینار داخلی و بین‌المللی، پرداخت پاداش مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی، ارائه طرح پژوهشی ویژه دانشجویان استعداد درخشان، تحصیل همزمان در دو رشته، تحصیل بدون آزمون، پرداخت بن کتاب، تخفیف شهریه کلاس‌های زبان خارجی از دیگر مزایای تحصیل استعدادهای درخشان است.

وی گفت: هم‌اکنون 88 دانشجوی استعداد درخشان در مقطع دکتری، 145 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 254 دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول