اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مشترکی صورت گرفت

بررسی راه‌های افزایش همکاری دانشگاه‌های عراق و آذربایجان با دانشگاه تبریز

خبرگزاری فارس: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشستی مشترک با مسئولان دانشگاه‌های عراق و آذربایجان راه‌های افزایش همکاری فیمابین را بررسی کردند.

بررسی راه‌های افزایش همکاری دانشگاه‌های عراق و آذربایجان با دانشگاه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، این نشست‌ها همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی تجهیزات پزشکی در تبریز برگزار شد.

یکی از این هیئت‌ها متشکل از پروفسور فاضل جواد آل طعمه رئیس دپارتمان بیوشیمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کربلا، یوسف طالب مصطفی آل ماجد عضو مجلس اعلای کربلا، عادل محمدحسین آل طالب رئیس سازمان هلال‌احمر عراق به همراه سه تن دیگر از مسئولان کربلا بود.

دکترخوزیُف عضو آکادمی علوم دانشگاه دولتی باکو که به منظور دیدار از نمایشگاه و گسترش روابط و تعاملات بین دانشگاهی و تسهیل در بحث توریسم درمانی وارد تبریز شده ضمن حضور در مراسم گشایش نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی تبریز، نشست مشترکی با علیرضا یعقوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاونان وی برگزار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این نشست گفت: به دلیل وجود زمینه‌های فراوان همکاری بین دو دانشگاه با توجه به نزدیکی‌های فرهنگی و اجتماعی امیدوارم با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری بین دانشگاه‌ها در زمینه‌های علمی، پژوهشی و درمانی ارتباطات دو طرف افزایش یابد.

علیرضا یعقوبی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزو پنج دانشگاه برتر کشور بوده و تمام رشته‌های پزشکی را دارد در تمام زمینه‌های پزشکی می‌تواند در خدمت کشورهای همسایه و به ویژه عراق باشد.

در این نشست‌ها زمینه‌های امضای تفاهم‌نامه‌هایی میان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه‌های کربلا و آذربایجان فراهم شده و در خصوص انتقال بیماران از کربلا به تبریز و نیز آماده‌سازی مقدمات جذب دانشجویان PHD ، برقراری تحقیقات مشترک، تبادل استاد و دانشجو و گذراندن دوره‌های کوتاه مدت آموزشی برای استادان دانشگاه کربلا در دانشگاه علوم پزشکی تبریز فراهم شده و همچنین برگزاری کنگره مشترکی در منطقه مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول