اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان:

سالانه بیش از 2 میلیون تن محصول کشاورزی در لرستان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه دو میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان تولید می‌شود.

سالانه بیش از 2 میلیون تن محصول کشاورزی در لرستان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسحاق طاهری مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: بیش از 30 درصد شاغلان لرستان با 131 هزار خانوار بهره‌بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعال هستند.

وی افزود: حدود چهار و نیم درصد اراضی کشاورزی کشور به لرستان تعلق دارد که با وجود خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی چهارفصل 30 درصد از شاغلان لرستان مربوط به این حوزه هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر 520 هزار تن سبزی و صیفی در لرستان تولید می‌شود.

طاهری مقدم اظهار داشت: در صادرات محصولات بخش کشاورزی و ارزش افزوده در کشور استان لرستان رتبه دوم را دارا است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر 15 درصد از محصولات کشاورزی تولید شده در لرستان به صورت ارگانیک تولید می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: 20 درصد حبوبات کشور در لرستان تولید می‌شود که با ورود بخش خصوصی و فرآوری این محصولات، درآمدهای کشاورزان نیز افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با همکاری بخش خصوصی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، با صادرات محصولات استان از جمله انار و انجیر و افزایش درآمدها انگیزه کشاورزان نیز برای تولید محصولات بهبود می‌یابد.

طاهری مقدم یادآور شد: ارزش افزوده بخش کشاورزی در لرستان یک هزار میلیارد تومان است که 18,4 درصد ارزش افزوده استان را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 4,5 درصد اراضی و 11,5 درصد آب کشور در لرستان وجود دارد، اما از 800 هزار هکتار زمین زراعی استان تنها 25 درصد آبی است در حالی که متوسط کشور 42 درصد است، اما آمار لرستان 17 درصد از این سطح کمتر است.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول