اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل باشگاه مقاومت اصفهان:

تمرکز باشگاه مقاومت اصفهان روی تیم‌های پایه است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه مقاومت اصفهان گفت: با توجه به نیازی که برای توسعه ورزش پایه در استان اصفهان احساس کردیم، تمرکز باشگاه مقاومت روی تیم‌های پایه و تشکیل آکادمی تخصصی قرار گرفته تا به عنوان یک باشگاه مولد عمل کنیم.

تمرکز باشگاه مقاومت اصفهان روی تیم‌های پایه است

علی قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تقسیم‌بندی رشته‌های ورزشی بنا بر پیشنهاد استان‌ها توسط سازمان ورزشی بسیج انجام می‌شود، اما باشگاه مقاومت اصفهان تصمیم گرفته برنامه‌های خود را روی فعالیت در تیم‌های پایه متمرکز کند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت باشگاه مقاومت اصفهان بیان کرد: از سال 62 با تشکیل تیم فوتبالی از سربازان فوتبالیست و جمعی از پاسداران تشکیل شد که زیر نظر باشگاه فرهنگی ورزشی فتح تهران بود.

مدیرعامل باشگاه مقاومت اصفهان با بیان اینکه باشگاه فتح اصفهان در پنج رشته ورزشی زیر نظر باشگاه فتح تهران فعالیت داشت، تصریح کرد: در سال 74 نام باشگاه فتح به مقامت تغییر یافت و فعالیت باشگاه‌های مقاومت در سراسر کشور به صورت ساماندهی شده آزاد شد.

وی با اشاره به فعالیت باشگاه مقاومت اصفهان در 25 رشته ورزشی تاکید کرد: از سال 80 فعالیت باشگاه مقاومت برنامه محور شده تا مشخص شود که برنامه‌های ما از کجا آغاز شده و قرار است به کدام نقطه برسد.

قاسمی ادامه داد: فعالیت باشگاه‌های مقاومت که از مرکز برنامه‌ریزی و به استان‌ها ابلاغ شده است، بر سه محور ورزش همگانی، ورزش قهرمانی (درون سازمانی) و ورزش باشگاهی و حرفه‌ای متمرکز شده است.

مدیرعامل باشگاه مقاومت اصفهان با اشاره به اینکه ورزش همگانی از اولویت خاصی برای این باشگاه برخوردار است، تصریح کرد: ورزش همگانی نیاز امروز جامعه است و برنامه‌های ما از سطح پایگاه‌های مقاومت تا استان را در برمی‌گیرد زیرا اعتقاد داریم خدمت‌رسانی در این حوزه سلامت عمومی مردم و ارتقای روحی و روانی شهروندان را به دنبال دارد.

* بودجه تیم‌های پایه به اندازه‌ای نیست که در لیگ‌های حرفه‌ای حضور پیدا کنیم

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه باشگاه مقاومت قصد ندارد در یک رشته به طور ویژه تیم‌داری کند، اضافه کرد: تقسیم‌بندی رشته‌های ورزشی بنا بر پیشنهاد استان‌ها توسط سازمان ورزشی بسیج انجام می‌شود و از این رو باشگاه مقاومت اصفهان فعالیت خود را بر روی تیم‌های پایه متمرکز کرده، اما در برخی از استان‌ها همانند فارس و آذربایجان‌شرقی دو تیم فوتبال فجر سپاسی و تراکتورسازی تحت حمایت قرار گرفته‌اند.

قاسمی افزود: هر استانی که بیشتر هزینه‌های تیم‌داری را تقبل کند، حضور در لیگ برتر و تیمداری در فوتبال به باشگاه مقاومت آن استان تفویض می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت این باشگاه در رشته‌های تکواندو، شنا، واترپلو و موتورسواری بیان کرد: هزینه‌ای که برای فعالیت تیم‌های پایه تعریف شده در حدی نیست که بتوانیم تیم را وارد لیگ باشگاهی کنیم، از این رو تصمیم گرفتیم تا فعالیت‌های خود را در قالب یک باشگاه مولد و سازنده دنبال کنیم.

مدیرعامل باشگاه مقاومت اصفهان افزود: فعالیت در رشته‌های پایه به نحوی صورت می‌گیرد که یک ورزشکار آماده ورود به جرگه حرفه‌ای در ورزش شود، همچنین در سال‌ها اخیر بازیکنان زیادی را در رشته‌های موتورسواری و تکواندو به تیم ملی معرفی کرده‌ایم.

*دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی برای ملت ایران است

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی برای ملت ایران است، اما آن طوری که شایسته بوده بین نسل جوان ما توسعه پیدا نکرده است.

قاسمی اظهار کرد: در مقوله دفاع مقدس متولیان امر نتوانسته‌اند ارتباط لازم را با استفاده از تکنیک‌های مختلف با جوانان برقرار کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک فرهنگ است، تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس مربوط به زمان و مکان خاصی نیست و باید در همه امور زندگی ایرانی‌ها نهادینه شود.

مدیرعامل باشگاه مقاومت اصفهان ادامه داد: مردم کشور ما به ویژه جوانان کمتر به دنبال آن بوده‌اند که به دنبال احصای فرهنگ دفاع مقدس باشند و این فرهنگ را در زندگی روزمره خود جاری کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این امر خلأ معنویت در زندگی جوانان ایرانی است، تصریح کرد: درک فرهنگ دفاع مقدس و واژه‌های ایثارگری نیازمند آن است که ابعاد واقعی دوران هشت ساله جنگ تحمیلی برای نسل جوان بازگو شود.

قاسمی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص حرکت کشور به سمت معنوی شدن بیان کرد: فرهنگ دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی برای ملت ایران است و در سایه این فرهنگ گران‌قدر هیچ تهدیدی برای علیه ملت ایران کارساز نخواهد بود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول