اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان:

یزدی‌ها در برگزاری جشنواره فیلم کودک سنگ‌تمام گذاشتند

خبرگزاری فارس: دبیر بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: با اینکه تنها بخشی از جشنواره امسال به یزد واگذار شده بود، یزدی‌ها در برگزاری آن سنگ‌تمام گذاشتند.

یزدی‌ها در برگزاری جشنواره فیلم کودک سنگ‌تمام گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احمد میرعلایی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در سینما تک یزد اظهار داشت: امسال جشنواره فیلم کودک و نوجوان تفاوت بسیاری با سال گذشته داشت به طوری که حتی لوگوی جشنواره نیز با نام کوثر طراحی شد.

وی افزود: امسال بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان به نام نامی حضرت فاطمه (س) برگزار شد و به برکت حضرت زهرا(س) جشنواره خوبی از آب درآمد.

علایی عنوان کرد: در جشنواره امسال موضوع شهدای دانش آموز را برنامه‌ریزی کردیم و حتی بزرگداشتی نیز در این زمینه برگزار شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته هم جشنواره را به نام شهید بهنام محمدی برگزار کردیم و جوایزی نیز در این زمینه اهدا شد.

میرعلایی همچنین نسبت به درخواست مشاور استاندار یزد پیرامون برگزاری جشنواره سال آینده با نام شهید یزدی قول مساعد داد و گفت: جشنواره سال آینده را با نام شهید ذوالفقاری مزین خواهیم کرد.

وی با تشکر از تمامی کسانی که از قبل از جشنواره تاکنون برای برگزاری این جشنواره در تلاش بوده‌اند، اضافه کرد: مسئولان یزد لطف بزرگی را به سینمای ایران کرده و برای برگزاری جشنواره سنگ‌تمام گذاشتند.

وی با تاکید ویژه بر توجه به لهجه بومی عنوان کرد: مردم هر شهر دارای لهجه و نحوه بیان خاصی هستند که لازم است در تولید فیلم‌ها به این امر توجه شود زیرا پاسداری و حفاظت از لهجه، پاسداری از هویت ملی است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، استقبال یزدی‌ها از بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: یزد پیشینه فرهنگی تاریخی خوب و ارزشمندی دارد و توانایی این را دارد که تمام جشنواره را در این استان برگزار کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این مراسم با اشاره به برگزاری این جشنواره و اکران فیلم‌های آن در سه شهرستان استان یزد گفت: فیلم‌های این جشنواره در شهرستان‌های بافق، ابرکوه و اردکان اکران شد و از استقبال خوبی برخوردار بود.

بهرام عبدالحسینی در ادامه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان را از نیازهای جامعه برشمرد و افزود: برای رشد و توسعه سینماها و جذب مخاطبان به سمت سینماها باید توجه ویژه به مخاطبان سینمای کودک و نوجوان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوبی که نسبت به اکران فیلم‌ها در استان داشتیم، سعی می‌کنیم سال آینده این جشنواره را پربارتر و یا کامل در استان برگزار کنیم.

به گزارش فارس، اجرای سرود انتظار با موضوع امام زمان از کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان میبد، تجلیل از دو تن از فیلم سازان یزدی در حوزه کودک و نوجوان، اهدای لوح تقدیر به خانواده شهدای دانش آموز در استان و تجلیل از امیر رضا وزیری بازیگر یزدی از برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول