اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

در سایه تبعیت از رهبری همه گردنه‌ها را پشت سر می‌گذاریم

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا گفت: تنها هنگامی می‌توانیم توطئه‌های دشمنان از جمله نبرد اقتصادی را نقش بر آب کنیم که تبعیت محض از فرامین رهبری داشته باشیم.

در سایه تبعیت از رهبری همه گردنه‌ها را پشت سر می‌گذاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دنا ضمن سفارش و دعوت مردم به تقوا و دوری از گناه عنوان کرد: انسان‌های مؤمن سعی می‌کنند که از آتش الهی فرار کنند و بهشت را کسب کنند که این چنین افرادی از پرهیزکاران هستند.

 امام جمعه دنا متقین را میراث‌داران بهشت دانست و گفت: خدای متعال در وصف آن‌ها می‌فرماید میراث‌داران بهشت جز متقین کسانی دیگر نخواهند بود که در همه زمینه‌ها خود را از گناه حفظ می‌کنند و متخلق به صفات نیکو هستند. 

 قاسم‌زاده با اشاره به بحث ازدواج و مشکلات ازدواج جوانان اظهار کرد: در بحث ازدواج والدین باید با همفکری و مشورت مشکلات را از سر راه جوانان بردارند و وجود برادران و خواهران بزرگتر نباید مانعی برای ازدواج کوچکترها شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) بیان کرد: جوانان زود ازدواج کنند و با میل و فرهنگ خودشان ازدواج کنند چرا که اگر جوانان در ابتدای جوانی موفق به ازدواج شوند زندگی و ازدواج آ‌ن‌ها موفق و ماندگار خواهد بود.

 خطیب جمعه دنا عنوان مشکل مسکن را برای ازدواج ناکافی دانست و افزود: زندگی آمیخته با مشکلات است و انسان باید برای رسیدن به مقام و هدف‌های بزرگ مشکلات را به جان و دل بخرد و بداند تحمل سختی‌ها نقش به سزایی در توسعه زندگی دارند.

وی با توجه به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و استقبال گرم مردم این استان از مقام عظمای ولایت، این استقبال را قابل تقدیر دانست و گفت: مردم این استان به عشق رهبر پروانه‌وار به گرد شمع وجودش گرد آمدند و باید خدا را شکر کنیم که خدا چنین نعمتی را به ما عنایت فرموده است.

 خطیب جمعه دنا عنوان کرد: باید شکرگزار چنین رهبر بصیر و هوشمند و مطیع محض امام زمان (عج) باشیم و بدانیم در این اوضاع تورم و گرانی عده‌ای می‌خواهند ملت را از پای بیندازند سخنان رهبری برای مردم و مسئولان یک درس است فرمودند از این مسیر تورم هم عبور خواهیم کرد.

 مسئول شورای فرهنگ عمومی دنا روحیه مسئولین نظام را روحیه‌ای بالا دانست و یادآور شد: مردم ما در جنگ اقتصادی هم پیروز میدان خواهند بود و هر گاه نظام و رهبری عزیز ما فراخوان داده و مردم را در صحنه خواسته‌اند مردم تبعیت کرده و در صحنه حضور پیدا کرده‌اند.

 وی تبعیت از ولی‌فقیه را یگانه الگو دانست و افزود: مردم و مسئولین جز در غیر از این تبعیت نمی‌توانند به هدف خود برسند لذا فرامین رهبری و تبعیت از ایشان تنها الگو برای مردم و مسلمانان خواهد بود.

 امام جمعه دنا به فرا رسیدن شهادت امام جواد (ع) اشاره و ضمن تسلیت به نمازگزاران و مردم تصریح کرد: الگو گرفتن از معصومین را سیره خودمان قرار دهیم چرا که امام جواد (ع) کم سن و جوانترین امامی بود که به شهادت رسید اما همیشه بخشنده بود و از فضلش مردم بهره‌مند می‌شدند.

 وی به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نیز پرداخت و اظهار کرد: این ازدواج در آسمان‌ها به ثبت رسیده است و تنها کسی که هم شأن دختر پیامبر (ص) بود وجود مبارک حضرت علی (ع) بود و ازدواج آن دو بزرگوار در اوج آسانی و سادگی انجام گرفت لذا به پیروی از آن دو بزرگوار باید از عرف و رسم و رسومات تقلید نکنیم.

 انتهای پیام/ی20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول