اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

ساختار‌های دولتی جوابگوی صنعت توریسم نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساختار‌های دولتی جوابگوی صنعت توریسم و گردشگری نیست و شهرداری و مدیریت شهری اصفهان از ظرفیت‌های بسیاری در راستای توسعه و گسترش صنعت توریسم برخوردار است.

ساختار‌های دولتی جوابگوی صنعت توریسم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری و صنعت توریسم در کشور و به ویژه در اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: صنعت توریسم و گردشگری باید در سطح کشور گسترش یابد.

وی با بیان اینکه اصفهان از شهر‌های بی‌نظیر موجود در کشور و در دنیا است، ادامه داد: گردشگری به عنوان یکی از سرمایه‌های ایرانی به شمار می‌رود و با استفاده از صنعت توریسم می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساختار‌های دولتی جوابگوی صنعت توریسم و گردشگری نیست و شهرداری و مدیریت شهری اصفهان از ظرفیت‌های بسیاری در راستای توسعه و گسترش صنعت توریسم برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است، اضافه کرد: مباحث اقتصادی و اجتماعی اگر چه ابزار آن در اختیار شهرداری‌ها نیست از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های شهرداری و مدیریت شهری به شمار می‌رود.

حاج رسولیها با بیان اینکه کنترل جمعیت یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب تلقی می‌شود، تاکید کرد: در صورتی که موالید و رشد جمعیت در کشور با روند فعلی پیش رود، جمهوری اسلامی ایران طی 40 یا 50 سال آینده دارای سن جمعیتی بالا است.

وی کنترل موالید و جمعیت را از مباحث مهم و استراتژیک کشور دانست و افزود: کنترل جمعیت باید با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های هدفمند از سوی مسئولان دنبال شود و مدیریت شهری اصفهان باید کنترل جمعیت را جزو دستور کار خود قرار بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر میانگین موالید در کشور 1،3 دهم درصد است، گفت:مسئولان باید در راستای چالش‌ها و ناهنجاری‌های موجود در این زمینه ازدواج‌های آسان را در میان جوانان ترویج بدهند و از بالا رفتن سن ازدواج جوانان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار شهرداری در سطح کشور توسط شورا‌های اسلامی شهر اداره می‌شوند، اظهار کرد: سیاست‌های کشور باید به صورتی باشد که برنامه‌های مدیریت واحد شهری در راستای ارتقای برنامه‌های شهر در سطح کشور پیاده شود.

حاج رسولیها افزود: در صورتی که صنعت توریسم و گردشگری در قالب برنامه‌های شهرداری و مدیریت شهری اجرا شود این صنعت یک هزار درصد در سطح کشور باز‌خورد دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول