اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

اردبیل استان کمتر توسعه یافته معرفی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که با معاون راهبردی ریاست جمهوری داشتیم مقرر شد استان اردبیل به عنوان و استان کمتر توسعه یافته معرفی شده و از مزایای استان‌های کمتر توسعه یافته بهره‌مند شود.

اردبیل استان کمتر توسعه یافته معرفی می‌شود

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجوز اولیه این امر از رئیس جمهور اخذ شده و ما در تلاش هستیم استان اردبیل را با قرار دادن در ردیف استان‌های کمتر توسعه یافته از مزایا و برجستگی‌های چنین رتبه و درجه برخوردار کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی از مزایا و برجستگی‌های استان‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته گفت: با قلمداد شدن اردبیل به عنوان استان کمتر توسعه یافته در وهله اول دولت موظف است برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار فارغ از چارچوب اصل 44 اقدام کند و دولت به دلیل برخی از نارسایی‌ها در زیرساخت‌های این مناطق موظف است خود در امر سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها ورود پیدا کرده و با تسهیلات ویژه از سرمایه‌گذاران در این مناطق حمایت کند.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این مناطق حضور بخش خصوصی با مشوق‌هایی همچون 10 سال معافیت مالیاتی و عوارض برخوردار است و دولت موظف است تسهیلات بانکی را با سود کمتر در این مناطق ارائه کند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت به جاذبه‌های خوب برای حضور بخش خصوصی در این مناطق اشاره کرد و گفت: مجوز قانونی برای حضور دولت در امر سرمایه‌گذاری نیز در این مناطق فراهم شده است.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش برای حل مشکلات مالی و اعتباری واحدهای تولیدی توسعه صادرات، تجارت و توجه به بخش معدن با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار خبر داد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: جلسات متعددی را با مسئولان توسعه سازمان صنایع برای ظرفیت‌سنجی صنایع استان اردبیل با اولویت صنایع مادر مورد بررسی قرار دادیم و ستاد اجرایی فرمان امام نیز قرار است در نهضت مدرسه‌سازی در این استان ورود پیدا کند.

عضو کمیته حمایت از تولید ملی کار و سرمایه در پایان از پیگیری‌های مستمر برای اخذ مجوز توسعه دفتر نمایندگی وزارتخارجه در اردبیل  خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دفتر مشکلات احتمالی مسافران به مقصد آذربایجان و همچنین بالعکس برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول