اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز:

دستگاه‌های موظف برای کنترل بازار طرح ارائه دهند

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: سازمان‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت فارس و میادین شهرداری شیراز در زمینه کنترل بازار طرح ارائه دهند.

دستگاه‌های موظف برای کنترل بازار طرح ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز که با حضور نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان و نظارتی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای غربی در ترفندی جدید و در جنگ اقتصادی به دنبال ناامید کردن مردم و تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده‌اند و دستگاه‌های متولی و مدیران مربوطه باید با درایت خاص خود علاوه بر ایجاد فضای شادابی و امیدواری این توطئه دشمنان را نیز مانند گذشته نقش بر آب کنند.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز با اشاره به طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت در بحث کنترل بازار، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی از جمله جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه تعاون روستایی و سازمان میادین شهرداری شیراز باید در این زمینه طرحی را ارائه دهند.

وی افزود: این دستگاه‌ها باید با ایجاد میادین عرضه مستقیم کالا با تخفیفات ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار به صورت موقت وارد صحنه شوند و اجازه ندهند برخی واسطه‌گری‌ها و دلالی‌ها بر روند اقتصادی خانواده‌ها به ویژه قشر محروم تاثیر منفی بگذارد.

زرین‌کلاه با بیان اینکه گرانی با گران‌فروشی متفاوت است، گفت: همزمان با اجرای طرح کنترل بازار، دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی باید اخلال‌گران اقتصادی را شناسایی کرده و آنان را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

فرماندار شیراز در ادامه از دستگاه‌های مسئول خواست علاوه بر شناسایی و معرفی دلال‌ها و واسطه‌ها نظارت خود را بر بازار و قیمت‌ها افزایش دهند.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت نیز در این جلسه اظهار داشت: مدیران باید با عملکرد قوی خود و کنترل بازار نشان دهند که تحریم‌ها بی‌اثر بوده است و با این امر به دنبال افزایش اعتماد مردم ولایت‌مدار نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکست توطئه دشمنان مانند گذشته باشند.

حسین ذوالانوار افزود: مردم ولایت‌مدار ما دوران هشت سال دفاع مقدس را با ایثار و پایداری پشت سر گذاشتند و با سلاح ایمان و پیروی از ولایت فقیه کشورهای زورگو و سلطه‌گر را شکست دادند.

وی اضافه کرد: امروز مردم نیز ثابت کرده‌اند که تحریم‌ها هیچ اثری بر عزم و اراده آنان در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران ندارد و به خوبی راه شکست تحریم‌ها را نیز می‌شناسند تا بار دیگر طعم شکست را به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بچشانند.

دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: با سیاست‌های جدید ارزی دولت به زودی دست دلالان و فرصت‌طلبان سودجو از بازار ارز کوتاه می‌شود.

جعفر قادری با بیان اینکه جلسات متعددی در حوزه اقتصاد در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان برگزار شده است، اضافه کرد: به زودی نتیجه این جلسات بعد از جلسه سران سه قوه در یک جمع‌بندی به عنوان تصمیمات مشترک سران قوا اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: مدیران در شرایط موجود نباید تنها نظاره‌گر مشکلات موجود باشند، بلکه باید با یک برنامه‌ریزی اصولی و تعامل بین‌دستگاهی به منظور رفع مشکلات مردمی وارد میدان شوند به گونه‌ای که نتیجه کار آنان برای مردم ملموس باشد و زمینه سوءاستفاده برخی افراد نیز گرفته شود.

نماینده دیگر مردم ولایت‌مدار شهرستان شیراز در خانه ملت نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار شیراز با بیان اینکه تدبیر مسئولان گره‌گشای مشکلات مردمی است، اظهار داشت: در شرایط موجود، مدیران باید جهادگونه در عین حال برخی محدودیت‌ها فعالیت ‌کنند و با این حرکت و تداوم آن در جامعه و پیگیری مطالبات مردمی باعث اطمینان‌بخشی مردم در فضایی آرام شوند.

ضرغام صادقی جنگ روانی ایجاد شده توسط برخی افراد فرصت‌طلب را یکی از مشکلات موجود بازار دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید وارد صحنه شوند و با مشارکت مردم به همراه رسانه‌ها از جمله رسانه ملی و روحانیت معزز جو روانی ایجاد شده را در بازار کنترل کنند.

وی رسیدن به اعتلا در این حوزه را نیازمند اراده قوی و مصمم دانست و افزود: این عزم و اراده در بین مجموعه مدیران شهرستان شیراز و استان فارس وجود دارد و نیاز است در این راستا جلسات پیگیری مطالبات مردمی تا حصول نتیجه کامل استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول