اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی دانشگاه شیراز:

شبهات علمی باعث انحراف انسان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: شبهات علمی و کمبود اطلاعات باعث انحراف انسان می‌شود.

شبهات علمی باعث انحراف انسان می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سعید کاظمی در همایش الگوی ماندگار ویژه دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه شیراز اظهار داشت: بشر در دو حالت اسیرشدن به هوای نفسانی و کمبود اطلاعات و شبهات علمی دچار اشتباه می‌شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه شیراز افزود: هنگامی که بشر به دلیل هوای نفسانی دچار اشتباه می‌شود می‌توان با توصیه اخلاقی یا برخوردهای قهرآمیز او را متوجه اشتباهش کرد اما زمانی که فرد به دلیل شبهات علمی اشتباه می‌کند دامنه این اشتباه بسیار وسیع‌تر است.

وی ابراز داشت: دانشجویان نیز با توجه به ورود به فضای جدید در زندگی خود باید اطلاعات کافی برای نحوه زندگی در این مسیر را به دست آورند.

کاظمی گفت: در همایش الگوی ماندگار سعی شده تا مهم‌ترین نیازهای دانشجویان جدیدالورود شناسایی شده و اطلاعات لازم برای رفع شبهات علمی در اختیار آنها قرار گیرد.

مدرس حوزه‌های علمیه تصریح کرد: نوع رابطه با جنس موافق و مخالف و نحوه مدیریت این روابط از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که می‌تواند دانشجویان ما را در معرض خطر قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به آسیب‌های احتمالی فضای مجازی در دوره دانشجویی بیان کرد: دانشجو تا قبل از ورود به دانشگاه نیاز کمتری برای حضور در فضای مجازی دارد اما بعد از ورود به فضای دانشگاه به دلایل علمی و اجتماعی این نیاز بیشتر می‌شود، بنابراین سعی شده در این همایش آسیب‌شناسی مناسبی در این حوزه نیز انجام شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه شیراز افزود: زندگی خوابگاهی و نوع برخورد با عقاید، سلایق و فرهنگ‌های مختلف نیز از آسیب‌های دیگری است که در صورت عدم اطلاع کافی می‌تواند دانشجو را در معرض خطر قرار دهد.

وی در پایان تصریح کرد: دانشگاه شیراز یک‌هزار و 800 دانشجوی جدیدالورود دارد که در دو همایش پسران و دختران اطلاعات لازم برای ورود به زندگی جدید در دوران دانشگاه را آموزش می‌بینند.

به گزارش فارس، همایش الگوی ماندگار با حضور اساتید دانشگاه و حوزه برای بیش از یک‌هزار و 800 دانشجوی جدیدالورود برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول