اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

استاندارد کالا نتایج مطلوبی در افزایش صادرات دارد

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: استاندارد کالا نتایج مطلوبی در افزایش صادرات و تقویت بازار داخلی دارد.

استاندارد کالا نتایج مطلوبی در افزایش صادرات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد در شورای استاندارد استان همدان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته استاندارد، اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی است تا سازمان استاندارد بیش از پیش مردم را با شرح وظایف خود در زمینه تولید ملی، وضعیت سلامت و بهبود بخش‌های مختلف تولید آشنا کند.

وی افزود: با توجه به توسعه فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد در کشور، گاهاً مشاهده می‌شود که مقوله استاندارد هنوز برای مردم به امری درونی تبدیل نشده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در گذشته جایگاه ویژه‌ای برای استاندارد تعیین نشده بود، اما طی چند سال اخیر این موضوع جایگاه خود را در میان اذهان عمومی پیدا کرد و کمتر کسی امروزه کالایی را بدون دارا بودن مهر استاندارد تهیه می‌کند.

وی بیان کرد: استاندارد به معنای امنیت، آرامش و رعایت ضوابط در مراحل تهیه و تولید محصولات و اطمینان خاطری است که مردم برای انتخاب کالای مورد نظر خود به دست می‌آورند.

آزاد ادامه داد: استاندارد بودن کالاهای تولیدی نتایج مطلوبی را در صادرات و بازارهای داخلی فراهم می‌کند، اما در برخی مواقع به دلیل ثروت‌اندوزی تولیدکننده و عدم توجه وی به رعایت استاندارد لازم ضربه‌های شدیدی به بدنه صادرات و بازارهای داخلی وارد می‌شود که اثرات آن در دراز مدت قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: در گذشته به دلیل عدم کیفیت برخی محصولات تولید شده، صادرات ما به کشور عراق ممنوع شد، اما امروزه با ورود استاندارد، کنترل مواد اولیه و افزایش کیفیت تولید، توان صادراتی ما انسجام خود را بازیافت.

استاندار همدان با اشاره به اثرگذاری استاندارد در بلندمدت عنوان کرد: با تجهیز آزمایشگاه‌ها، ترویج و آموزش اهمیت استاندارد و مصرف کالاهای استاندارد به مردم و توجه به توسعه و نظارت بر استاندارد می‌توان تولیدات داخلی و صادرات مطلوبی داشته باشیم.

وی با بیان لزوم استقرار نیروهای سازمان استاندارد در گمرک و بررسی کالاهای صادراتی و وارداتی، متذکر شد: برای تحقق این امر باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا اداره کل استاندارد استان بیش از پیش به وظایف خود عمل کرده و گام‌های مؤثری در این راستا برداشته شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول