اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقای ایمنی

وسایل تفریحی شهرهای بازی‌ دزفول شناسنامه‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی اداره استاندارد دزفول از صدور شناسنامه فنی برای همه تجهیزات تفریحی شهرهای بازی‌ این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

وسایل تفریحی شهرهای بازی‌ دزفول شناسنامه‌دار می‌شوند

محمد اسماعیل شیخ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در راستای اجرای استانداردهای اجباری وسایل تفریحی شهرهای بازی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و با هدف افزایش ضریب ایمنی بهره‌برداری از وسایل تفریحی، تمام تجهیزات تفریحی شهرهای بازی شهرستان دزفول دارای شناسنامه فنی خواهند شد.

وی افزود: در این طرح که با همکاری نمایندگی استاندارد دزفول و شرکت مورد تأیید صلاحیت اداره کل استاندارد خوزستان در حال اجراست برای همه وسایل تفریحی مستندات تهیه می‌شود.

شیخ این مستندات را شامل تصویر کلی وسیله به همراه نقشه‌های مهندسی، اطلاعات فنی وسیله مانند سال ساخت، نوع سیستم محرکه، توان مصرفی، ارتفاع وسیله، تعداد کابین و ظرفیت آن‌ها، دستور‌العمل تنظیمات، نحوه راه‌اندازی وسیله و بازدیدهای دوره‌ای، نگهداری، تعمیر و تعویض قطعات، ایمنی و اقدامات ضروری، چک لیست بازرسی روزانه، ماهانه و سالانه، سوابق تعمیرات اساسی و سوابق حوادث وسایل تفریحی شهرهای بازی عنوان کرد.

به گفته وی، این مستندات در قالب دفترچه‌ای با عنوان شناسنامه فنی وسیله تفریحی گردآوری و به بهره‌بردار وسیله تحویل داده خواهد شد.

این مقام مسئول در اداره استاندارد دزفول افزود: با اجرای این طرح ضمن آنکه راه برای صدور گواهی ایمنی استاندارد وسایل تفریحی هموار‌تر خواهد شد، کار بازرسی دوره‌ای بازرسان نیز بر پایه این مستندات علمی مطابق استانداردهای مربوطه تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، چندی پیش تعدادی وسیله بازی در شهربازی دزفول که از نظر ایمنی شرایط استاندارد را نداشتند، پلمب و از دسترس استفاده کنندگان خارج شدند.

اداره کل استاندارد طی بازرسی‌های دوره‌ای از وسایل بازی در شهرهای بازی خوزستان نواقص و مشکلات وسایل را به شهرداری‌ها گزارش می‌دهد و در صورتی که نسبت به رفع نواقص اقدام نشود، از ادامه فعالیت شهرهای بازی جلوگیری شده و برخوردهای قانونی لازم در این خصوص صورت می‌‏گیرد.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول