اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به عنوان رسانه برتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سرپرست خبرگزاری فارس در گلستان تجلیل شد

خبرگزاری فارس: از سرپرست خبرگزاری فارس در استان گلستان به عنوان رسانه برتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.

سرپرست خبرگزاری فارس در گلستان تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان بعد از ظهر سه‌شنبه در این مراسم که سید جعفر اتقانی مسئول ستاد یادمان امیران و سرداران شهید کردستان و شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس کشور، معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان گلستان و محمدعلی طالع‌زاری معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان حضور داشتند از غلامرضا رجایی سرپرست نمایندگی خبرگزاری فارس در استان گلستان به دلیل پوشش اخبار، گزارشات خبری و انجام مصاحبه‌های مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در این مراسم گفت: در شرایط کنونی که دشمن با تمام توان با استفاده از ابرازهای مختلف از جمله جنگ نرم در حال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی است.

محمدعلی طالع‌زاری اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه به خصوص نسل جوان انقلاب و نظام ما را در برابر تهاجمات استکبار جهانی مصون نگه می‎دارد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد معاونت پژوهشی پرداختن به امور فرهنگی است که این مهم از زیربنایی‎ترین اولویت بنیاد شهید استان گلستان است.

طالع‎زاری به وضعیت والدین شهدا و ایثارگران استان گلستان در گذشته اشاره کرد و گفت: در نموداری که با سه ستون والدین، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران ترسیم کرده‎ایم این نتیجه حاصل شد که 4 هزار والدین، یک‌هزار همسر شهید و 33 هزار فرزند شهید داشتیم که در یک نگاه تحلیلی می‎توان گفت دریافت پرداختن به مسائل معیشتی در گذشته یکی از ملزومات بوده است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر شرایط فرق کرده و الان فرزندان شهید بزرگ شده‎اند، ازدواج کرده‎اند، شغل دارند و صاحب فرزند هستند و همسران شهید اکنون نوه‎داری می‎کنند و والدین نیز به سن کهولت رسیده‎اند، لذا شرایط این ضرورت را ایجاب می‎کند تا بیش از گذشته جامعه را معطر به فرهنگ ایثار و شهادت کنیم.

طالع‎زاری عنوان کرد: حدود 96 درصد شهدای استان گلستان زیر 35 سال هستند که هرم سنی آنها بین سه تا 35 سال قرار دارد و از بین 4 هزار شهید استان نیز حدود 31 درصد آنها متأهل بوده‎اند.

وی با تاکید بر اهمیت تریج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته آشنا شده و خود را موظف بر حفظ این آرمان‌ها کنند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان ادامه داد: خوشبختانه نمایندگی خبرگزاری فارس در گلستان همکاری خوبی با این معاونت داشته و اخبار زیادی در این راستا پوشش داده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول