اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نیاز به بازنگری دارد/غیر‌قانونی بودن افزایش قیمت خودرو

خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس مصمم است تا قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را بازنگری کند به همین دلیل از اجرای مرحله دوم آن ممانعت کرده است.

قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نیاز به بازنگری دارد/غیر‌قانونی بودن افزایش قیمت خودرو

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد رضا خان‌محمدی عصر امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اعضای کمیسیون صنایع مجلس در اردبیل اظهار داشت: امیدواریم فردا این طرح در مجلس با درایت نمایندگان رای بیاورد تا جلوی اجرایی شدن مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که در مرحله اول نیز با مشکلات و نواقصی همراه بود گرفته شود تا مردم بیشتر از این دچار چالش و نگرانی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها بخش صنعت، تولید و معدن نادیده گرفته شد و آنچه سهم این بخش بود در دو سال گذشته پرداخت نشده است که این خود اصلی‌ترین مشکل در اجرای این قانون و ضرورت بازنگری در آن است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس در یک فرصت مناسب با اتخاذ روش‌های جدید قانون را اصلاح می‌کند، یادآور شد: تا بازنگری قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرای مرحله دوم به تعویق می‌افتد و هرگز مجلس حاضر نیست به فشارها و برخی رایزنی‌های غیر‌قانونی تن دهد.

خان‌محمدی با ابراز نگرانی از برخی ناشایستگی‌ها در مدیریت اقتصادی کشور گفت:‌ ما یقین داریم که بخش عظیمی از نابسامانی‌های اقتصادی کشور نشات گرفته از تحریم نیست بلکه سوء مدیریت‌ها و بی‌کفایتی‌هاست که انتظار می‌رود وزرای اقتصادی و صنایع بیش از گذشته اعمال مقررات و قوانین محکم و متقن کنند تا خدشه‌ای در نظام اقتصادی و معیشتی مردم به وجود نیاید.

این مسئول به افزایش قیمت خودرو نیز اشاره کرد و بیان داشت: اگر مطابق با نظر سازمان حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده باشد این افزایش قیمت مشکلی ندارد اما بدون هماهنگی این مجموعه هرگونه افزایش قیمت خلاف است و ما با ابزارهای قانونی جلوی آن را خواهیم گرفت.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در کنار این اقدامات اقتصاد و تولید کشور امروز به یک فضای آرام و به دور از سیاسی‌بازی و حاشیه‌سازی‌های انتخاباتی نیاز دارد تا در یک فضای مناسب بتوانیم برخی نگرانی‌ها و چالش‌های پیش‌رو را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خان‌محمدی رونق تولید و صنعت شکوفا را در سایه حمایت بانک‌ها و بنگاه‌های مالی اعلام کرد و اظهار داشت: اقتصاد ما تا زمانی که بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران ورود حقیقی نداشته باشند با مشکلات و برخی نگرانی‌ها و چالش‌ها روبرو است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول