اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

جنگ اقتصادی را باید با تدابیر راهبردی پشت سر بگذاریم

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: جنگ اقتصادی را باید با تدابیر راهبردی پشت سر بگذاریم و این مشارکت مردمی را می‌طلبد.

جنگ اقتصادی را باید با تدابیر راهبردی پشت سر بگذاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در نشست مشترک اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه اگر وجود جنگ اقتصادی را پذیرفته‌ایم باید با آن برخورد شایسته داشته باشیم، اظهار کرد: مردم باید در حل مشکلات اقتصادی با دولت همکاری کنند.

وی افزود: هم اکنون یک دوره گذار اقتصادی پیش آمده که با سختی‌هایی همراه است و کشورمان در شرایط جنگ روانی اقتصادی قرار دارد و نباید به آن دامن زد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها جراحی بزرگ اقتصاد کشور بود که با تحریم‌ها همزمان شد، گفت: جنگ اقتصادی را باید با تدابیر راهبردی پشت سر بگذاریم و این مشارکت مردمی را می‌طلبد.

وی تعامل و درک متقابل بین دولت و مردم را عمده‌ترین واکنش در برابر شرایط کنونی دانست و تصریح کرد: احساسمان این است که اگر واحد تولیدی دچار فروپاشی شود، یک واحد دولتی مشکل پیدا کرده است.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه باید کاهش خطرپذیری صورت گیرد، گفت: در دل هر تهدیدی فرصت‌هایی هم هست برای مثال اگر ارز به نرخ واقعی برسد، برای صادرات مزایایی دارد.

وی با اذعان به وجود دو نوع تهدید داخلی و خارجی، اظهار کرد: در مورد مشکلات داخلی باید بر اجرای صحیح بخشی از قوانین که مربوط به استان اصفهان است، تمرکز و از عدم اجرای قوانین و یا اقدامات افراطی آنها خودداری کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کاهش میزان فروش نفت باعث کمبود نقدینگی شده است، گفت: تمام این عوامل دست به دست هم داده‌اند و شرایط موجود را رقم زده‌اند.

وی اضافه کرد: بیکاری مشکلاتی به همراه دارد و نگرانی‌هایی را برای ما به وجود آورده است.

ذاکر اصفهانی با اشاره به وجود بیش از 8 هزار واحد تولیدی در استان اصفهان، گفت: اصفهان به لحاظ ظرفیت‌هایش حتی از بعضی کشورها مانند مغولستان بالاتر است.

وی افزود: وجود منابع طبیعی نشان دهنده قدرت یک سرزمین نیست، بلکه استفاده از دانش فنی و نیروی انسانی ماهر و

تجهیز‌ شده می‌تواند در موفقیت سرزمین موثر باشد.

استاندار اصفهان خطاب به صنعتگران گفت: می‌توانید در شورای برنامه‌ریزی استان حضور داشته باشید، اگر چه حق رای ندارید، اما نظرات مفیدی که بر رای‌ها تأثیر دارند، ارائه کنید.

وی تصریح کرد: وظیفه صنعتگران و تولیدکنندگان در زمان حاضر اجرای بهترین برنامه‌های اقتصادی برای حذف فضای جنگ روانی دشمنان است.

ذاکر اصفهانی تاکید کرد: نشست با صنعتگران و واحدهای تولیدی باید هر هفته تکرار شود و مصوباتی برای حل مشکلات صنعتگران در زمینه‌های بانک‌ها و دارایی وجود داشته باشد.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه مقرر شد دو کارگروه برای رفع مشکلات بانکی و مالیاتی صنعتگران اصفهانی تشکیل شود که این کارگروه‌ها با حضور نماینده واحدهای صنعتی استان و نماینده نهادهای ذی‌ربط از جمله استانداری، اداره مالیات، بانک‌ها،

تأمین اجتماعی و ...برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول