اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت آیت‌الله نوری‌همدانی از سخنانی که بر دل جهانیان نشست

سخنان رهبر در اجلاس «نم» برخاسته از فطرت انسانی بود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با اشاره به سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجلاس نم گفت: این سخنرانی بر دل‌ها نشست زیرا سخنان رهبر برخاسته از فطرت انسانی بود و جهانیان نیز به دلیل فطرت خود طرفدار عدالت و حقیقت هستند و این سخنان را به گوش جان شنیدند.

سخنان رهبر در اجلاس «نم» برخاسته از فطرت انسانی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارکنان وزارت دفاع و پرسنل سازمان هواپیمایی ابراز کرد: مردم ایران حوادث تاریخی زیادی را به یاد دارند که یکی از آنها کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332 بود که با این کار توانست محمدرضا شاه را بار دیگر به قدرت برساند و این سیطره بیگانگان بر کشور ما تا پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ادامه داشت.

وی افزود: خروج ملت ایران از زیر سلطه استعمار خارجی و استکبار داخلی مهم‌ترین ویژگی انقلاب به شمار می‌رود و برقراری حکومت اسلامی نیز بزرگ‌ترین دستاورد آن محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید به برگزاری موفق اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران اشاره و ابراز کرد: این اجلاس عظمت و امنیت کامل جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید که این امر نیز در سایه رهبری ولایت فقیه به دست آمده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این اجلاس بر دل‌ها نشست گفت: دلیل این امر برخاستن این سخنان از فطرت انسانی بود و مردم سراسر جهان نیز به دلیل فطرت خود طرفدار عدالت و حقیقت هستند و این سخنان را به گوش جان شنیدند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب نظامی ولایی در ایران حاکم شد و امروز نگهداری از این امانت بزرگ بر همگان واجب است.

وی افزود: مردم ایران تا پیش از پیروزی انقلاب به دیده عظمت به برخی کشورهای خارجی می‌نگریستند اما قدرت اسلام و انقلاب موجب شناخته شدن چهره واقعی شیطان بزرگ شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی جمهوری اسلامی ایران را تجلی اراده و شجاعت و مبارزه علیه استکبار و استعمار توصیف و ابراز کرد: حفظ ارزش‌های انقلاب و جلوگیری از آسیب‌ها وظیفه‌ای همگانی است.

این مرجع تقلید گفت: برخی افراد با تأثیرپذیری از بیگانگان فتنه‌هایی را به وجود می‌آورند و مردم مسلمان نیز وظیفه دارند در مقابل این فتنه‌ها که از ابزارهای جنگ نرم محسوب می‌شود ایستادگی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی 35 کشور خارجی به صدام کمک می‌کردند اما مردم ایران توانستند با اتکا به قدرت الهی در مقابل شرق و غرب ایستاده و به وسیله خون هزاران فرزند عزیز خویش از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی افزود: پیام شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ملت ما این است که این انقلاب به آسانی به دست نیامده و امروز هم باید با همه توان از اصل نظام و انقلاب دفاع کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر نقش روحانیت در آگاهی دادن به مردم در جریان جنگ نرم تصریح کرد: دفاع در مقابل هجمه نرم دشمنان، بصیرت، استقامت و آگاهی است.

وی گفت: نباید از قدرت مردم در مقابل دشمنان غافل شویم ضمن اینکه در جریان جنگ تحمیلی نیز بیشتر مردم مستضعف ایران به دفاع از کشور پرداختند در حالی که مرفهان بی‌درد تنها ابراز خستگی می‌کردند اما به تعبیر امام خمینی(ره) آنها از همان ابتدا خسته بودند و کاری نیز انجام نمی‌دادند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه پاسداری از انقلاب و اسلام شریف‌ترین شغل‌ها محسوب می‌شود عنوان داشت: پاسداران دارای ویژگی‌های خاصی همچون ارتباط با اسلام هستند زیرا از نظامی ولایی دفاع می‌کنند که نایب امام زمان(عج) در رأس آن قرار دارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بر بهره‌گیری از سلاح بصیرت و آگاهی تاکید و اظهار کرد: آیاتی از قرآن کریم نیز نتیجه استقامت و پایمردی در راه خدا را به مؤمنان گوشزد می‌کنند.

وی افزود: تقوا و استقامت در راه خدا رمز پیروزی و پیشرفت در زندگی است و خداوند هیچ وقت زحمات کسانی را که این ویژگی‌ها را داشته باشند بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول