اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مخابرات و الکترونیک کل سپاه پاسداران خبر داد

برگزاری 12 یادواره استانی شهدای فاوا

خبرگزاری فارس: فرمانده مخابرات و الکترونیک کل سپاه پاسداران از برگزاری 12 یادواره به منظور بزرگداشت شهدای فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

برگزاری 12 یادواره استانی شهدای فاوا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار حسین مظلومی ظهر امروز در سومین کنگره شهدای فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: نخستین کنگره شهدای فاوا در سال 89 در تهران برگزار شد و دومین آن در مهرماه سال بعد در مشهد مقدس و امروز سومین حرم اهل بیت‌(ع) در ایران میزبان سومین کنگره است.

وی افزود: اطلاعات 2 هزار و 500 شهید فناوری اطلاعات و ارتباطات جمع‌آوری شده و تاریخ شفاهی مخابرات و جنگ الکترونیک از شروع جنگ تحمیلی تاکنون در حال تدوین است.

به گفته این مسئول، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فاوا در اردیبهشت‌ماه 89 با اهدافی مانند جمع‌آوری و شناخت آثار به جا مانده از شهدا و تاریخ دفاع مقدس، جمع‌آوری تجهیزات و امکانات تخصصی مخابرات و جنگ الکترونیکی در طول دفاع مقدس، ارائه تجربیات دفاع مقدس به نسل جدید، گرامی‌داشت یاد شهدا و ایثارگران و ... آغاز به کار کرد.

مظلومی ادامه داد: زندگینامه و وصیت‌نامه یک‌هزار و 100 شهید مخابرات جمع‌آوری شد و موزه‌های دفاع مقدس به ادوات مخابراتی برای نمایش عمومی تجهیزات خودی و دشمن تجهیز شدند.

تدوین کتاب پیرامون شهدا و رزمندگان لشگرها و تیپ‌های مختلف دیگر موردی بود که وی در این همایش به آن اشاره کرد.

غلامحسین غیب‌پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این کنگره گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که جنگ گنج است و باید این گنج استخراج شود.

وی افزود: در آغاز کار گمان نمی‌کردیم که بیش از 500 شهید مخابراتی در فارس وجود داشته باشد.

فرمانده ارشد سپاه استان فارس اضافه کرد: تاکنون حدود 530 شهید مخابراتی در استان شناسایی شده است که 23 شهید روحانی نیز در میان آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: ماه آینده یادواره شهدای تخریب در استان برگزار می‌شود و در دی‌ماه امسال نیز یادواره شهدای اطلاعات را داریم که در امتداد اجلاسیه 14 هزار و 600 شهید استان فارس است.

غیب‌پرور تصریح کرد: امروز هر کسی که می‌خواهد پاسدار نظام باشد و از ارزش‌ها صیانت کند باید در مسیری که شهدا ترسیم کردند گام بگذارد.

به گزارش فارس، در پایان این کنگره از تمبر شهدای فاوا رونمایی و اعلام شد که برای تمام شهدای استان شناسنامه صادر و به خانواده آنها تحویل داده می‌شود.

نخستین شناسنامه شهید در فارس به‌ نام آیت‌الله شهید عبدالحسین دستغیب صادر و تاکنون 3 هزار شناسنامه آماده شده است.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول