اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبرهای خوش فرمانده نیروی انتظامی قزوین در آستانه هفته ناجا

ارائه خدمات ویژه به صاحبان وسایل نقلیه توقیف‌ شده / استقرار 197 در مساجد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین در آستانه هفته نیروی انتظامی اعلام کرد: در این هفته خدمات ویژه‌ای به صاحبان وسایل نقلیه توقیف شده در خصوص رفع توقیف ارائه و مقر 197 نیز به صورت دوره‌ای هر روز در یک مسجد خواهد بود.

ارائه خدمات ویژه به صاحبان وسایل نقلیه توقیف‌ شده / استقرار 197 در مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار مسعود جعفری‌نسب ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی انتظامی اهمیت ویژه‌ای در زندگی اجتماعی مردم دارد، چرا که با فعالیت‌های خود می‌تواند در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: ارتباط نیروی انتظامی با اهالی رسانه در همه ابعاد مطلوب بوده و توانسته فضای همکاری دو سویه و اعتماد بینابین را ایجاد کند تا خدمات پلیس به نحو مطلوبی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین 2 وظیفه حفاظت از جامعه و مال و جان مردم را از اهم فعالیت‌های پلیس دانست و یادآور شد: این دو وظیفه با اینکه طاقت‌فرسا است ولی می‌توان با همکاری رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی مطلوب این مهم را سهل و آسان کرد.

جعفری‌نسب ادامه داد: با انعکاس اخبار مربوط به خدمات پلیس امید در جامعه تداوم یافته و اهمیت و عبرت‌جویی از مجازات‌ها نیز در جامعه نهادینه می‌شود.

وی عنوان کرد: پلیس ایران یک پلیس منحصر به فرد است و دلیل این مهم نیز دخیل بودن مردم انقلابی ایران در همه ابعاد نظام است. به طوری که همه مردم به نوعی در انقلاب دخیل هستند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: همین مردم بودند که در دفاع مقدس در راستای تثبیت نظام گام برداشته و هم‌اکنون نیز برای تداوم‌ها تلاش می‌کنند و در راه انقلاب با پایداری و مقاومت سختی‌ها را به جان می‌خرند.

جعفری نسبت تاکید کرد: مردم انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب شده‌اند تا این نظام بالندگی خود را از دست نداده و اتحاد و انسجام خود را تداوم بخشد که این مهم عاملی است تا نیروی انتظامی نیز مردم را در فعالیت‌های خود مشارکت دهد.

وی با اشاره به پاکسازی مناطق آلوده قزوین طی سا‌ل‌های اخیر اذعان کرد:‌ موفقیت اصلی در این خصوص برای مردم است که نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه 95 درصد از خدمات پلیس برای خدمت به مردم است، ادامه داد: تلاش نیروی انتظامی در این است که سطح خدمات به مردم افزایش یابد و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این راستا نیز به نوعی است که رعایت حقوق شهروندی در خصوص شاکی و متهم در مراکزی که ارتباط مستقیم با مردم هستند، مانند کلانتری‌ها رعایت شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با اشاره به پایلوت بودن قزوین در بحث خدمات نیروی انتظامی به مردم یادآور شد: سعی مجموعه منظومه نیروی انتظامی بر این است تا شخصیت مردم به خوبی مورد تکریم و احترام قرار گیرد.

جعفری‌نسب برطرف کردن نقص‌ها را نیازمند گذر زمان دانست و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی لازم و به روز شدن تجهیزات نیز در ارائه خدمات بهتر به مردم مؤثر است.

وی با بیان این مطلب که در هفته نیروی انتظامی با لایه‌های مختلف جامعه ارتباط چهره به چهره برقرار می‌شود، افزود:‌ مدیریت انرژی جوانان در سن 18 تا 22 سالگی و با فعال کردن و توسعه اماکن ورزشی ممکن است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با اعلام این خبر که هفته نیروی انتظامی برخلاف سال‌ها گذشته از شنبه 8 مهرماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: هفته نیروی انتظامی با برگزاری صبحگاه مشترک در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.

جعفری‌نسب پیرامون وسایل امنیتی و ترافیکی خاطرنشان کرد: همکاری نیروی انتظامی با دستگاه‌های آموزشی از جمله آموزش و پرورش گسترش یافته تا با انسجام هرچه بیشتر آموزش شهروندی فرهنگ ترافیکی در جامعه ارتقا یابد.

وی با اشاره به کاهش تصادفات منجر به فوت این مهم را یکی از دستاوردهای آموزش همگانی دانست و یادآور شد: آموزش ترافیکی و قوانین و مقررات اجتماعی به‌خصوص در حوزه ترافیک باید از مقاطع پائین آغاز شده و به صورت یک فرهنگ، نهادینه شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ادامه داد: امروز کیلومترها صف ترافیکی منظم در جاده‌ها رخ می‌دهد که این نظم و انضباط ترافیکی و پرهیز از هرج و مرج توسط رانندگان از نشانه‌های افزایش فرهنگ ترافیک است که به همت پلیس، مردم و دستگاه مرتبط ظرفیت‌سازی شده است.

جعفری‌نسب با بیان این مطلب که باید از ظرفیت اساتید، معلمان و دانش‌آموزان برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در جامعه بهره برد، عنوان کرد: نیروی انتظامی از ظرفیت همه دستگاه‌های آموزشی و مراکز علمی در این خصوص بهره می‌برد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با اشاره به استقرار 40 دوربین کنترل ترافیک در شهر قزوین خاطرنشان کرد: پلیس تمام فعالیت‌های ترافیکی شهروندان شهر را زیر نظر دارد به طوری که از ابتدای نصب این دوربین‌ها در داخل شهر، 35 هزار قبض جریمه صادر شده است.

جعفری نسب با بیان این مطلب 120 هزار دانشجو در 47 واحد آموزشی استان قزوین مشغول به تحصیل هستند، تشریح کرد: دانشجویان از آینده‌سازان این نظام بوده و همانطور که جوانان در دفاع مقدس با ایستادگی در برابر دشمنان افتخارآفرین شدند، جوانان امروز نیز در عرصه علمی و پژوهشی مایه افتخار کشور هستند که باید به عنوان دستاوردها و ظرفیت‌های انقلاب به آنها نگریست.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: خدمات انتظامی این نیرو در هفته ناجا در حوزه اماکن، گذرنامه، نصب پلاک و ... افزایش یافته و هفته ناجا نه تنها به معنای تعطیلی نیروی انتظامی نیست بلکه خدمات‌دهی این نیرو نیز افزایش چشمگیری می‌یابد.

جعفری‌نسب برگزاری جشن‌های محلی توسط مردم و با همکاری کلانتری‌ها را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و تاکید کرد: ارائه مشاورهای حقوقی، قضایی و خانوادگی نیز در کلانتری‌ها فعال شده و مردم می‌‌توانند به صورت رایگان از این خدمات بهره ببرند.

وی با اشاره به استقرار پایگاه 197 به صورت دوره‌ای در مساجد اعلام کرد: خودروها و موتورسیکلت‌های توقیف شده نیز در این هفته از خدمات ویژه برای آزاد شدن برخوردار هستند.

جعفری‌نسب ادامه داد: تقدیر از خانواده‌های کارکنان و خانواده‌های آنان و همچنین بازنشستگان سال 90 نیز از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی شد.

وی «سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ماست» را شعار هفته نیروی انتظامی اعلام و عنوان کرد: در ماموریت‌های مختلف مشاهده شده که رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی مناسب به عنوان نماینده افکار عمومی به نیروی انتظامی کمک کند و نیروی انتظامی تا امروز نشان داده که بهترین عملکرد را در حوزه اطلاع‌رسانی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ادامه داد: سرکشی و تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری دعای کمیل و همچنین حضور در نمازجمعه مرکز استان و شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قزوین است.

جعفری‌نسب در خاتمه به خبرنگاران اعلام کرد مسابقه مقاله‌نویسی در خصوص فعالیت‌های پلیس نیز مخصوص رسانه‌های استان برگزار و خبرنگاران می‌توانند با درج مقالات خود در رسانه‌ها در هفته ناجا از جوایز 200 هزار تومان کمک هزینه سفر به کربلای معلی و دو کمک هزینه سفر به مشهد مقدس بهره ببرند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول