اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان اعلام کرد

آموزش 18540 نفرساعت مباحث دینی به کارکنان کردستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 18 هزار و 540 نفرساعت آموزش به کارکنان ادارات استان در زمینه آموزه‌های دینی ارائه شده است.

آموزش 18540 نفرساعت مباحث دینی به کارکنان کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده دوشنبه‌شب در ستاد اقامه نماز کردستان در سنندج اظهار کرد: در ماه رمضان اقدامات زیادی برای ترویج فریضه الهی نماز و روزه در سطح ادارات استان با همکاری مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان انجام شد.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی قرآن ویژه کارکنان ادارات استان در ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره آموزشی روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تفسیر قرآن کریم، آداب و احکام نماز و روزه در فقه اهل سنت و تشیع از مهم‌ترین این دوره‌های آموزشی بوده است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان به شرکت 714 نفر از کارکنان ادارات در دوره‌های آموزشی ماه رمضان امسال اشاره و اضافه کرد: از این تعداد افراد شرکت‌کننده 190 نفر را بانوان و 516 نفر را آقایان تشکیل دادند.

حسن‌زاده در ادامه بر بهره‌گیری از آموزه‌های دینی در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان ادارات و ارگان‌های دولتی استان تاکید کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان امسال در مجموع 308 ساعت دوره مختلف آموزشی قرآن برای کارکنان ادارات استان برگزار شد که این امر می‌تواند در ارتقای فرهنگ نماز و آموزه‌های دینی موثر باشد.

وی در ادامه حضور روحانیون در مساجد سطح محلات استان را بسیار مثبت و موثر ارزیابی کرد و افزود: حضور مردم در مساجد به عنوان بزرگترین پایگاه اجتماعی از صدر اسلام تاکنون موضوعات وحدت و علاقه‌مندی مردم به حاکمیت نظام اسلامی را فراهم می‌سازد.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان بر مجهز شدن فضای نمازخانه‌های ادارات استان به سرویس‌های بهداشتی، وضوخانه و ... تاکید و خاطرنشان کرد: میزان رضایتمندی کارکنان و نمازگزاران بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از امامان جماعت در ادارات 100 درصد بوده است.

حسن‌زاده در پایان انجام کارهای فرهنگی در سطح مساجد را زمینه‌ساز ترغیب و تشویق مردم به امر نمازخوانی و نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه عنوان کرد.

گفتنی است از تعداد 59 هزار مکان مذهبی در سطح کشور بیش از 3 هزار مکان آن در استان فرهنگی کردستان وجود دارد که شهرستان سنندج با وجود یک‌هزار مسجد به شهر مساجد جهان اسلام شهرت یافته و این امر نشان‌دهنده توجه و علاقه‌مندی مردم متدین این استان به انجام واجبات دین اسلام است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول