اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز:

تشکل‌های بانوان شیراز در فرهنگسرای خانواده متمرکز می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز از پیش‌بینی یک دفتر متمرکز در فرهنگسرای خانواده برای تشکل‌های بانوان خبر داد.

تشکل‌های بانوان شیراز در فرهنگسرای خانواده متمرکز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه معتقدیم هر شهروند باید یک شهردار باشد، اظهار داشت: برای اداره مقتدرانه کلان‌شهر شیراز به دنبال ایجاد شبکه توانمندی از نیروهای مردمی هستیم چراکه تجربه نشان داده است که شهروندان به عنوان بهترین بانیان اداره شهرها هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به توانمندی قشر بانوان جامعه گفت: نقش زنان در برخی مشاغل مدیریتی، پزشکی و ... و همچنین در استحکام بنیان خانواده، تربیت فرزندان و اداره خانواده‌های موفق بسیار حائز اهمیت است.

فرخ‌زاده افزود: باید فضای حداکثری را برای بهره‌گیری از ظرفیت عظیم بانوان در امر فرهنگ‌سازی و گسترش حقوق و فرهنگ شهروندی ایجاد کنیم.

وی از برگزاری جلسه‌ای با حضور جمعی از رؤسای تشکل‌های غیردولتی بانوان استان فارس خبر داد و گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسه، امور فرهنگی و اجتماعی در شهر به ویژه در حوزه زنان رونق تازه‌ای پیدا کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: در این جلسه با معرفی امکانات، انتظارات خود را از بانوان برای اداره هرچه بهتر شهر و حرکت‌های اجتماعی موثر بیان کردیم.

فرخ‌زاده از پیش‌بینی یک دفتر متمرکز در فرهنگسرای خانواده برای تشکل‌های بانوان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه تامین مکان و فضا از ظرفیت تمام فرهنگسراها برای مجموعه بانوان شیراز استفاده می‌کنیم.

وی بر لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌های فرهنگی بانوان تاکید کرد و گفت: شهرداری شیراز مفتخر است که امکانات لازم در حد مقدورات، فضای جلسات عمومی و نشست‌های تخصصی را بین اعضای اصلی و تمام زیرگروه‌ها در این بخش تامین کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز همچنین از اعزام جمعی از بانوان فرهنگسراهای شهرداری و رؤسای تشکل‌های بانوان به تهران خبر داد و اظهار داشت: در نخستین اقدام موثر و عملیاتی بر اساس قولی که داده بودیم، این جمع برای الگوبرداری از اقدامات انجام شده توسط تشکل‌های غیر دولتی در شهرهای موفق از جمله مجموعه فرهنگسراهای شهر تهران، خانه‌های شهربانو و محله و در مباحث ورزشی عازم تهران می‌شوند.

فرخ‌زاده ادامه داد: همچنین برای این بانوان، تور آموزشی و معرفی ظرفیت‌ها را از تمام اماکن شهرداری شیراز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری و هنری برگزار کرده و ظرفیت‌های مجموعه را به آنها معرفی می‌کنیم تا نوع همکاری‌ها متناسب با این امکانات مشخص شود.

وی از انتساب مریم اردبیلی به عنوان مشاور حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در امور بانوان و تشکل‌های غیردولتی زنان خبر داد و گفت: امیدواریم با تجارب ارزنده‌ای که وی در امور بانوان و خانواده استانداری و ... دارد، بتوانیم فضای مناسبی در حوزه بانوان و خانواده در شهر شیراز ایجاد کنیم.

فرخ‌زاده فعالیت‌های انجام شده در حوزه بانوان در سطح شهر شیراز را منحصربه فرد دانست و گفت: باید فضا را به گونه‌ای فراهم کنیم تا فعالیت‌های ارزشمند بانوان به عنوان قشر قالب و توانمند اجتماعی در رسانه‌ها و عرصه‌های ملی و فراملی مطرح شود.

وی تصریح کرد: آموزش و توانمندسازی بانوان در کلان‌شهرها یک حرکت راهبردی است که توسعه مبانی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تحکیم بنیان خانواده، سالم‌سازی فضای عمومی و ارتقای امنیت اخلاقی را در بردارد.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر برای این قشر خدوم که همزمان در چند سنگر تلاش می‌کنند، کار کنیم، باز نیز در مقابل مقام والای آنها کاری نکرده‌ایم.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول