اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار:

سرود «خمینی ای امام» حمید سبزواری در ذهن تاریخی مردم ایران ثبت شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار گفت: سرود «خمینی ای امام» حمید سبزواری در ذهن تاریخ مردم ایران ثبت شده است.

سرود «خمینی ای امام» حمید سبزواری در ذهن تاریخی مردم ایران ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، عباس محمدیانی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از استاد حمید سبزواری شاعر آرمان‌گرای انقلاب اسلامی اظهار کرد: بی‌گمان استاد حمید سبزواری یکی از بزرگترین، تأثیرگذارترین و مسئول‌ترین شعرای معاصر در انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار گفت: سرود «خمینی ای امام» این شاعر که هنگام ورود امام در 22 بهمن 57 به فرودگاه مهرآباد تهران خوانده شد و «برخیزید ای شهیدان راه خدا» که همان روز پیش از سخنرانی امام(ره) در بهشت زهرا قرائت شد در ذهن تاریخی و زبان همه ملت ایران جای گرفته و بارها تکرار شده است.

وی افزود: اکثر سروده‌های معروف ایشان به مناسبت ورود امام به ایران تهیج مجاهدان دوران دفاع مقدس، شهادت شهدای بزرگی چون شهید مطهری، شهید رجایی و شهداء و سرداران بزرگ و نام‌آور دفاع مقدس سروده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار ادامه داد: مجموعه اشعاری نیز از ایشان تاکنون به چاپ رسیده و از جمله می‌توان به دیوان اشعار، «سرودی دیگر»، گزیده ادبیات معاصر و «کاروان سپیده» و چند اثر دیگر اشاره کرد.

محمدیانی تصریح کرد: در بزرگی، تعهد، تدین و هنر این شاعر همین بس که بارها مورد تفقد امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفته و مقدمه کوتاهی از مقام معظم رهبری نیز در مقدمه دیوان اشعار او است.

وی گفت: نکوداشت بزرگان علم، ادب، هنر و فرهنگ که جزو مواریث فرهنگی ما محسوب می‌شوند از وظایف همه مجامع علمی و فرهنگی به ویژه دانشگاه است.

قاسم شعبانی عطار فرماندار سبز‌وار در ادامه این مراسم گفت: استاد حمید سبزواری چهره‌ای نام آشنای ادبیات معاصر و شاعر متعهد انقلاب اسلامی در زمره معدود هنرمندان و شاعران ممتازی است که شعرش توأم با شور و شعور و اندیشه‌اش آمیزه‌ای از ایمان و هنر متعهد است.

وی ادامه داد: آثار فاخر و ارزشمند این شاعر توانا به ادبیات پایداری و شعر دفاع مقدس و انقلاب جان بخشیده و به عنوان برگ زرینی از دفتر شعر پارسی ماندگار شده است.

فرماندار سبز‌وار اضافه کرد: بهره‌مندی از قریحه و ذوق سرشار شاعری و تعهد وی به مبانی اسلام و انقلاب سبب شد تا بهترین و شورانگیزترین سروده‌های حماسی انقلاب را بسراید و هویت مبارزات مردمی ایران و فرازهای شکوهمند دفاع مقدس را در نظمی وزین و قالبی هنرمندانه تحسین‌برانگیز ارائه کند تا جایی که اشعار ایشان گل‌واژه‌های موسیقی انقلاب شد و در هر کوی و برزن طنین‌انداز گشت.

شعبانی عطار ادامه داد: بی‌گمان حماسه‌های بزرگ انقلاب با اشعار حماسی استاد حمید سبزواری در اذهان مردم جاوید خواهد ماند و تاریخ و فرهنگ ایران زمین و ادبیات انقلاب با آثار ارزشمند این هنرمند و شاعر پیشکسوت جلوه‌ای جاودانه خواهد یافت.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول