اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نکوداشت استاد حمید سبزواری در سبزوار آغاز شد

خبرگزاری فارس: تجلیل از شاعر آرمانگرای انقلاب استاد حمید سبزواری در سبزوار آغاز شد.

نکوداشت استاد حمید سبزواری در سبزوار آغاز شد

به گزارش خبرنگار فارس از سبزوار، نکوداشت استاد حمید سبزواری پیش از ظهر امروز در شهرستان سبزوار آغاز شد.

نکوداشت استاد حمید سبزواری با حضور این استاد فرزانه، سید محمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و نیز مسئولان سبزوار با قرائت قرآن توسط نوجوان قاری سبزواری ابوالفضل طبسی آغاز شد.

در ادامه برنامه کلیپی از سرودهای انقلابی استاد حمید سبزواری و سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری پخش شد.

مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای نکوداشت استاد حمید سبزواری فرمودند: تجلیل از آقای حمید سبزواری کار بسیار شایسته‌ای است و هر کس این به ذهنش رسیده و مطرح کرده و هر کس دارد این کار را دنبال می‌کند بداند کار بسیار خوب، مناسب و لازمی را دارد انجام می‌دهد.

مقام معظم رهبری در ادامه سخنان‌شان فرمودند: ایشان شاعر بسیار خوبی است یعنی هم قریحه شعری خوبی دارد و هم مضمون‌ساز است و هم تسلط بر لفظ و گستره میدان واژگانی دارد و هم متنوع است.

ایشان ادامه دادند: حمید سبزواری هم غزل می‌گوید هم تصنیف، هم قصیده و ترانه‌های گوناگون؛ اینها امتیازات شعری حمید سبزواری است که ایشان را در رتبه بالایی از شعر معاصر ما قرار می‌دهد چون این هنر در خدمت مردم انقلاب و بصیرت‌افزایی قرار داده است.

دبیر نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری در ادامه این مراسم گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی رایحه معنویت الهی را در تاریکی مطلق حکومت‌های مادی و الحادی به اهتزاز درآورده است و ایستادگی و فرزانگی دینی را به 5 نوبه نماد جهان معاصر کرده است.

سید نورالله رضوی افزود: انقلاب در گستره خود هنر متعالی را بارور نموده و شکوه معنویت حق را سبب شده است.

وی ادامه داد:‌ فرهیختگی و ستیزندگی که به انقلاب اسلامی تبلور اراده ملتی آزاده و سرافراز است که نه تنها تباهی‌های‌ ستم‌پیشگان را بر نتابیده بلکه در برابر آن برافراشته قامتان تاریخ شدند.

رضوی تصریح کرد: نشان ایستادگی و نماد خشم توفنده ملت دردمندی شاعرانی است که با مردم زیسته‌اند و با آنان برخاسته‌اند و همپای جلودار رهپوی حق گشته‌اند.

وی ادامه داد: نقطه عطف انقلاب بی‌گمان با شعر مردمی و شور الهی درآمیخته است، اشعار نقض شاعران با جان‌مایه‌های دینی و خاستگاه مردمی توفندگی ملتی آزاده را در هر ستم و طاغوت نشان داده است در این میان استاد حمید سبزواری شاعر آرمان‌گرای انقلاب نقش برجسته‌ای دارد.

دبیر نکوداشت استاد حمید سبزواری یادآور شد: شعر او مالامال از شور و شعور انقلابی و اسلامی است چه پیش از انقلاب و چه در بحبوحه انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس حضوری بی‌بدیل داشته است.

وی گفت:‌ سروده‌های نقل و انقلابی حمید سبزواری مرزهای ایران اسلامی را درنوردیده و حتی تا بدان پیش رفته که نشانگر خشم ملت مسلمان لبنان و فلسطین در برابر یغماگری اشغالگران فلسطین گشته است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول