اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد

انجام 3 عمل نازایی IVF در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از انجام سه عمل نازایی IVF در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل خبر داد.

انجام 3 عمل نازایی IVF در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: پنج نفر در این مرکز درمانی صاحب فرزند شده‌اند که یک مورد نیز فرزند دوقلو گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز در 17 اسفند ماه سال 88 به جهاد دانشگاهی تکلیف و در راستای آن توافق‌نامه‌ای مبنی بر تامین تجهیزات و نیروی انسانی از سوی جهاد دانشگاهی استان امضا شد، افزود: طبق این توافق‌نامه، قرار بود ساختمان رایگانی به این مرکز اختصاص یابد که این امر محقق نشد و تنها 45 میلیون تومان اعتبار در مرداد ماه سال 89 به این مرکز اختصاص یافت و پس از آن قطع شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با اجاره ساختمانی از 16 مهر ماه سال 89 در عرض 46 روز با فراهم کردن امکانات راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری، توانست این مرکز را در 22 آذر ماه سال 89 به مرحله افتتاح برساند.

قاسمی با بیان اینکه مرکز ناباروری قفقاز از 18دی ماه سال 89 به منظور پذیرش و تشکیل پرونده مراجعین آغاز به کار کرد، افزود: در کنار آن، دریافت پروانه بهره‌برداری کامل و دریافت مجوز عمل IVF از سوی وزارت بهداشت نیز پیگیری شد.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل یادآور شد:‌ جهاد دانشگاهی با حمایت تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی، پژوهشگاه رویان و سایر مراکز دانشگاهی در 21 اسفند ماه سال 90  موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری مرکز درمان ناباروری قفقاز با فعالیت شبانه‌روزی سه شیفته شد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور مجوز راه‌اندازی مراکز مشاوره ژنتیکی از سوی سازمان بهزیستی در روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: پیش از این نیز مرکز درمان ناباروری قفقاز توانسته بود مجوز فعالیت‌های آزمایشگاهی چون ژنتیک، راه‌اندازی مرکز جراحی‌های سرپایی مردان و زنان و کلینیک مردان  و زنان را دریافت کند.

این مسئول با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این مرکز به هیچ عنوان قولی مبنی بر انجام عمل IVF به مراجعین داده نشده تا مراحل پذیرش و آزمایشات اولیه آنان و دریافت مجوزهای لازم برای مرکز انجام گیرد، تصریح کرد: تا زمان دریافت مجوزهای مرکز ممکن است مراجعه‌کنندگان از طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های‌شان اظهار ناراحتی کرده باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل هیچ گونه کم و کاستی از لحاظ دریافت مجوز، امکانات و نیروی انسانی ندارد و می‌توان ادعا کرد که بهترین و پیشرفته‌ترین مرکز در منطقه است.

470 زوج تحت درمان مرکز ناباروری قفقاز اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، آمار کل ویزیت یک بار کلینیک زنان را تا دیروز یک هزار و 10 نفر اعلام کرد و افزود: از این میان 223 نفر برای اولین بار برای استفاده از روش‌های کمک باروری به این مرکز مراجعه کرده اند.

اکبر قاسمی با بیان اینکه 787 نفر نیز برای بار دوم به کلینیک زنان این مرکز مراجعه کرده‌اند، گفت:‌20 درصد مراجعین به صورت اولین بار به کلینیک زنان این مرکز مراجعه و 80 درصد نیز روش‌های کمک باروری را قبلاً تجربه کرده بودند.

وی آمار ویزیت شده‌های کلینیک مردان را 470 نفر به صورت یک‌بار به همراه همسران خود اعلام کرد و گفت:‌ تاکنون 161 پرونده انفرادی مردان نیز برای درمان ناباروری در این مرکز تشکیل شده است.

انتهای پیام/خ20/پ30003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول