اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد

احداث نخستین باند تمام بتن فرودگاه‌های کشور در تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: باند اصلی فرودگاه تبریز لایه‌برداری شده و پس از اجرا به صورت تمام بتن خواهد شد.

احداث نخستین باند تمام بتن فرودگاه‌های کشور در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رستمی ظهر امروز در بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از مراحل بازسازی باند فرودگاه بین‌المللی تبریز با ارائه توضیحاتی در خصوص اجرای پروژه بازسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی تبریز گفت: این پروژه از دهم مرداد سال‌جاری آغاز شده و در این مدت طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده‌، از پیشرفت قابل قبولی برخوردار بوده است.

وی افزود: باند اصلی فرودگاه 105 سانتی‌متر لایه‌برداری شده و پس از اجرا به صورت تمام بتن خواهد شد و به این ترتیب فرودگاه بین‌المللی تبریز نخستین فرودگاه کشور است که باند آن تمام بتن خواهد بود.

رستمی در مورد اعتبار این پروژه نیز گفت: با احتساب سیستم روشنایی باند، پروژه به 230 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد که قسمتی از آن در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: در صورت عدم وجود مشکل بزرگ از نظر آب و هوایی، امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی شده در هفته‌های منتهی به عید نوروز این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید روند بازسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی تبریز را مطلوب ارزیابی کرد.

محمد اشرف‌نیا خاطرنشان کرد: بازسازی باند اصلی فرودگاه تبریز یک پروژه بزرگ ملی محسوب می‌شود که اهمیت بسیار بالایی برای استان آذربایجان‌شرقی دارد.

وی با ابراز رضایت از روند پیشرفت پروژه و قدردانی از مسئولان و پیمانکاران گفت: برنامه‌ریزی مسئولان فرودگاه تبریز برای کار شبانه‌روزی و نحوه اجرای پروژه باند اصلی این فرودگاه می‌‌تواند الگوی مناسبی برای سایر دستگاه‌های اجرایی استان باشد و فرودگاه بین‌المللی تبریز با کار 22 ساعته در طول شبانه‌روز در این پروژه می‌تواند به یک رکورد دست یابد.

 فرودگاه بین‌المللی تبریز با قدمت 57 سال در شمال‌غرب شهرستان تبریز و در زمینی به مساحت 420 هکتار واقع شده و هم‌اکنون با داشتن حدود 200 پرواز داخلی و 20 پرواز خارجی ورودی و خروجی در هفته از نظر تعداد پرواز و تجهیزات ناوبری از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول